We zijn inderdaad al weer een jaar verder.
Inderdaad, als je oliedrukmeter begint te dansen of aan de lage kant is, is het inderdaad wel verstandig om de koppakking te vervangen. Zeker bij een turbodiesel, die wat gevoeliger is. Vaak is aan het geluid van de motor ook wel te horen of er een lekje in de koppakking zit. Het is ook zeker niet verstandig om te wachten totdat de koppakking eruitvliegt, bij de eerste symptomen gelijk vervangen.
Haha, dat verhaal van dat voorruit vertelde je destijds op het forum niet zo.
15W40 olie mineraal kan inderdaad prima, het nadeel is alleen dat minerale olie sneller vergaat dan synthetische met als gevolg dat het verstandig is om het onderhoudsschema erg strak aan te houden. Ook is het aan de dikke kant bij lagere temperaturen, geen probleem als je veel lange afstanden rijdt maar bij veelvoudig korte ritjes is het minder verstandig.
Ik heb wel gemerkt dat het bij olie erg veel uitmaakt waar je het koopt. Voor Valvoline Maxlife 10W40 betaal ik in Duitsland 22 euro per 4 liter, niet erg duur voor een goede olie als je het mij vraag.