Dag sleutel luitjes,
even het volgende:
Heb een W124 E220 station uit 95 en mijn remmen zijn bijna op.
Wilde dus nieuwe remblokkken en schijven monteren.
Haalde bij de rechter voorrem de remblokken eruit.
Voor de nieuwe remblokken en schijf zal de zuiger terug geduwd moeten worden.
Heb daarvoor een tool aangeschaft.
Maar de zuiger ging met geen mogelijkheid terug.
Zelfs bijna niet als ik het aftap ventiel open zette.
De eerste vraag is: wat doe ik fout en waarom gaat deze zo moeilijk terug?
Heb 4 jaar geleden hetzelfde gedaan zonder problemen.
Ik verdenk dus dat de remklauw zijn beste tijd heeft gehad.
Mocht dat zo zijn, wat is jullie ervaring hiermee? reviseren of kijken naar een goede gebruikte?
Heb voor de time being alles terug gezet, dus met de oude remblokken.
Als ik nu de rem pedaal indruk bij stilstand, is hij keihard.
Start ik de motor, dan kan ik het pedaal helemaal doordrukken.
Pomp ik een paar keer, dan heeft hij weer druk.
Hmm niet echt de manier hoe remmen moeten werken.
Ik verdenk ook de rembekrachtiger, maar die gaan toch bijna nooit stuk?
Al heeft de auto al bijna 4 ton erop zitten.
Conclusie voor mij is om alle remklauwen te vervangen (2dehands?) eventueel reviseren?
Nieuwe schijven en remblokken.
Graag hoor ik dus jullie bevinden ervaringen etc..
Oja de auto wordt vaak gebruikt, dus het is niet ontstaan door lang stil staan.
Ro