door Shostakovich124 » zo jan 26, 2020 1:20 pm
Je leest idd vaak de klacht dat een auto, vooral voor, te hoog staat na het monteren van nieuwe veren.
Oude veren zijn vaak wat ingezakt en dan kan het hoogteverschil met de nieuwe, optisch gezien, best schrikken zijn.
Bedenk ook dat nieuwe veren meestal nog wel iets 'nazakken' na verloop van tijd.
Gisteren een 300CE opgemeten met originele veren. Die auto staat heel netjes op hoogte zoals een C hoort te staan
en dus beslist niet te laag of hoog. De afstand hart wiel/spatbord was 36,5 cm.
Voor die en jouw auto staat in de tabel "wagenhoogte voor" volgens die meetmethode van MB een waarde van +16 wat afgelezen moet worden op dat meetinstrument en met toleranties van +10 en -15 mm.
Als de nieuwe veren op jouw auto nog 1 a 1,5 cm nazakken naar 39 cm is het verschil tussen beide auto's 2,5 cm.
Dan heb je precies het verschil tussen de maximale en minimale tolerantie van 2,5 cm.
Met andere woorden, jouw auto staat (op den duur) op +16 + +10 = +26 en die 300CE op +16 + -15 = +1.
En als jij vindt dat de auto na verloop van tijd nog steeds te hoog staat, kan een slijptol uitkomst bieden.
Alles wat geschreven wordt, hoe goed bedoeld ook, hoeft geen waarheid te bevatten.