Om je pomp op tijd te zetten of je timing te checken heb je alleen de borgpin nodig.
Sterker nog, als je bij een 10 mm imbus sleutel aan de voorzijde een 2 mm gleuf maakt door het hart van de sleutel en de "punten" van de zeskant iets afslijpt dan kan je het daar ook mee doen. Gat aan de zijkant van de injectiepomp is net geen 11 mm (Been there, done that)
Neem aan dat bij het vervangen van de ketting je met de oude de nieuwe op zijn plek getrokken hebt.
Oftewel, dan zal er niets veranderd zijn.
Om te checken of je pomp op tijd staat check dan eerst of je nokkenas goed staat ten opzichte van je krukas.
Kleppendeksel eraf, motor met de hand dmv de krukas verdraaien totdat het streepje op de nokkenas precies in lijn staat met de markering op je nokkenas zadel.
Dan kijken of je krukas netjes op 0 graden staat.
Ik ga ervan uit dat dat bij jou het geval is met een nieuwe ketting.
Dan dop aan de zijkant van de injectiepomp (dop 17) verwijderen.
Dan krukas met de hand verder draaien totdat je op 15 graden NA het bovenste dode punt zit.
Als je nu in het gat van de injectiepomp pomp kijkt (spiegeltje of foto maken) zul je een horizontale nok zien.
Die moet exact in het midden van de opening zitten.
Dit is dan te checken met de borgpin of de genoemde imbussleutel.
Mocht hij niet helemaal goed staan dan aan de voorkant de 3 boutjes van de pomp iets lossen en het boutje aan de achterzijde van de pomp waar hij mee aan het blok vastzit.
Dan de stelschroef iets verdraaien, ben vergeten welke kant op wat doet maar dat zie je meteen.
Tijdens het verstellen met de borgpin of imbussleutel blijven voelen/checken totdat de nok in de gleuf van de borgpin/imbussleutel valt en staat de pomp exact op tijd.
Daarna alles weer netjes vastzetten en monteren.
Is gelukkig bij deze simpele oude diesels geen rocket science en lekker makkelijk.
(Het 601 nummer is de borgpin, het 617 nummer lijkt de veeltand dop om je O-ringen van je plunjers te wisselen. Heb je voor het op tijd zetten niet nodig.)
@Richard, spaties in het nummer weghalen werkt en anders een a ervoor zetten MET een spatie ertussen
.