Hallo Medeforummers,
Via deze weg even een vraagje. Mijn 230 coupe uit 1987 (met 204k km op de teller) heb ik onlangs voorzien van een mooi setje 8-loch velgen, om naar eigen smaak verder in te richten. DIt zijn de W210 16 inch velgen met et41. De bandenmaat die eromheen ligt is 215/55/16 van Bridgestone.
Nu vind ik de wagen iets aan de hogere kant, met name aan de achterzijde. Aan de voorzijde is de wagen standaard altijd wat lager dan de achterzijde. Voor het mooie zou ik de wagen subtiel verlaagd willen hebben. De wagen is verder volledig origineel. Derhalve heb ik een setje Eibach verlagingsveren besteld (de pro-kit) en zou ik deze graag willen laten monteren op de wagen. Hierbij heb ik geen veerrubbers gekregen. Nu heb ik de volgende vragen:
- De voorzijde vind ik origineel al laag staan. Waarschijnlijk komt dit door de originele veren die al geruime jaren oud zijn. Is het nu zo, dat met de nieuwe verlagingsveren, deze niet veel verder zal verlagen? Dit omdat de nieuwe veren natuurlijk nieuw zijn en derhalve niet uitgeleefd. Ik verwacht dat deze krachtiger zijn en dus de voorzijde ongeveer hetzelfde zou blijven. Ik zou niet willen dat er sprake is van enige schuren van de band etc.
- Zal de band met de maat 215-55-16 raken bij het inveren of kan dit schuurproblemen opleveren?
- Werkt de Eibach verlagingsset goed met de originele schokbrekers? Ik keek naar de Bilstein schokbrekers, maar wil budgettechnisch deze later vervangen. Eerst zal ik de volledige ontstekingsgerelateerde delen preventief vernieuwen.
- Zijn de veerrubbers benodigd? Weet niet of al bij de huidige veren gemonteerd zijn, maar verwacht dat deze al uitgeleefd zullen zijn. Moet ik deze bij de dealer bestellen of bij Eibach? Werken originele rubbers o pde Eibach set?>
Overige advies of opmerkingen hoor ik graag. Bij voorbaat dank voor jullie advies!
Groet,
Isa