[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Gebarsten voorruit vervangen S124 : Carrosserie & Exterieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 7:58 am

Gebarsten voorruit vervangen S124

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Gebarsten voorruit vervangen S124

Berichtdoor Kluis » za okt 21, 2023 4:21 pm

Aangezien ik het zelf leuk en informatief vind om foto's van klussen aan de auto te lezen plaats ik hier even wat fotootjes van wat ik aantrof onder mijn voorruit. En maak van de gelegenheid gebruik om iets te vragen.

De ruit was gebarsten in de linker onderhoek en omdat het speakertje links veel roest had en omdat er veel water in de bestuurderskant onder de mat lag dacht ik dat de ruit lekte. Voor 125 euro een imitatieruit via Ebay gekocht, voor 18 euro Sikaflex 555 via Amazon voor het lijmen. Chinese ruit uiteraard, groene baan een fractie breder dan wat erin zat maar heel netjes. Gewicht en dikte waren vergelijkbaar. Ik heb de gepopte clips in de sponning laten zitten, sommige waren wel wat verroest maar ik verwacht niet dat de ruit weer 25 jaar mee moet. Ruit zit er mooi in, alle rubber profielen langs het glas zitten zo goed als het kan (spleten tussen rubber en glas komen vooral door krimp van het rubber, hoop ik).

De ruit losgesneden met een 1 mm staalkabel nadat eerst alle onderdelen van het interieur waren vrijgemaakt en de wisser verwijderd. Beide A-stijlen bleken veel roest te hebben maar niets doorgerot. Aan de kitrups rondom te zien was dit al een vervangende ruit en waarschijnlijk hebben ze met een Fein in de sponning lopen zagen, anders maak je niet zoveel schade!? Losse roest weggeborsteld, twee keer lijnolie eroverheen en nieuwe ruit erin gezet (hiervoor had ik een extra paar handjes, de rest is te doen in je eentje). Meest tijdrovende is loshalen en terugplaatsen van alles wat in de weg zit, ik was er in totaal een dikke werkdag mee bezig.

Vooral het terugduwen van het rubber onder de wisser lukte me niet. Dat komt ook omdat mijn voorruit een heel dun aluminium U-profiel heeft dat om de rand van de ruit gaat en waarin een lip van het rubber wordt geduwd. Dat profiel is bij mij kapot en ik kan het tot nu toe nergens vinden. Eerdere versies van de 124 hebben dit profiel niet?

Weet iemand of je dit op een andere manier goed kunt oplossen? De lekkage is met de nieuwe ruit niet opgelost en ik verdenk het rubber achter de wisser of de bak onder de rembekrachtiger van lekkage (water drupt op het rempedaal). Dat is weer een ander verhaal.

Dank alvast voor eventuele info!
Bijlagen
IMG_4993.JPG
IMG_4993.JPG (750.35 KiB) 408 keer bekeken
IMG_4994.JPG
IMG_4994.JPG (896.71 KiB) 408 keer bekeken
PHOTO-2023-08-24-14-11-29.jpg
PHOTO-2023-08-24-14-11-29.jpg (309.86 KiB) 408 keer bekeken
Kluis
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: vr okt 20, 2023 10:28 am
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: 200TE
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast