[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Airco defect (opgelost) : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 8:25 pm

Airco defect (opgelost)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Airco defect (opgelost)

Berichtdoor macflair » di jun 28, 2011 9:21 am

Hallo , :D
Ik ben net bij een airco station geweest om mijn airco te checken en of bijvullen
nu bleek er, naar zijn zeggen, genoeg koel vloeistof aanwezig te zijn, getest met schroeven draaier maar de airco pomp draaide nogal makkelijk rond. Hij dacht dat de pomp defect was
en omdat te testen moesten er eerst andere ventielen gemonteerd worden €30- per stuk en dan weer voor €95,- euro nieuwe vloeistof er in want dan kon hij testen of de pomp stuk was.
Pomp !! slaat wel aan als ik de airco knop * inschakel maar !!.
weet iemand misschien een goedkopere manier om te testen of de pomp stuk is ?
Vriendelijk dank. :roll: :roll:
macflair
 


Re: Airco defect

Berichtdoor Googempie » di jun 28, 2011 10:40 am

Hmm het klinkt mij allemaal erg prijzig. Nippels voor 30euro pstuk die waren voor mijn auto 12,45 voor de twee samen. De pomp kunnen ze ook controleren zonder nieuw koudemiddel als het systeem maar op druk is. Ik weet niet waar je woont maar ik ben in eindhoven bij de v gasselstraat geweest ze heten geloof ik mycar.

Ik was 180 euro kwijt 1x vullen met lektest nieuwe droger en drukschakelaar en natuurlijk de nippels
Avatar gebruiker
Googempie
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 2:06 pm
Woonplaats: Omg. Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Airco defect

Berichtdoor E300 » di jun 28, 2011 12:04 pm

Hoi Kees,

dit is weer zo`n lastig verhaal, maar goed eerst alle feiten op een rij:
Er staat druk op het systeem, dus is niet lek.
De pomp slaat aan, dus de bediening werkt ook.
De pomp slaat aan, dus ik denk dat deze goed is.

Wat ik weet ( heb dat jaren terug gehad met W124 ) deze had clima, stond onder druk maar koelde niet, de monteur begon gelijk dat het hele dashboard er uit moest want de computers zouden waarschijnlijk kapot zijn.
Ik zij tegen hem vul hem nou maar want ik heb de auto juist gekocht voor de airco, en dat deze koste wat het koste het weer ging doen.
Hij vertelde dat ik er geen garantie op kreeg want hij wist bijna zeker dat het toch niet het probleem was.
Toen hij het systeem leeg zoog gaf het apparaat veel te snel aan dat hij leeg was, dus weer de vraag weet je het zeker, ja we gaan door.
Toen vacumeren, dat ging goed.
Toen weer vullen, dat leek goed te gaan maar hij wilde niet alles toelaten, de monteur de auto gestart, airco aan en hem dan vol laten zuigen.
Wat denk je gewoon 6 graden meten in de auto.
Ehhhh, wat kan zij de monteur is dat ze het systeem onder druk hebben gezet met stikstof, om te voorkomen dat hij stuk gaat en vocht aantrekt.

Al met al was ik blij, en het zou kunnen dat het bij jouw ook het geval is.


Suc6, John
E300
 


Re: Airco defect

Berichtdoor JantjeV8 » di jun 28, 2011 4:23 pm

Doorgaans is een airco systeem niet zo moeilijk te doorgronden, maar hier is het wat moeilijker te beoordelen.

E300 heeft een aardige diagnose gesteld, daar op verder mijmerend:

- Schakelt je blower van de kachel in? Als die niet draait op stand 1, dan schakelt je airco ook niet in.
- In het aircosysteem zitten wat kleppen ingebouwd. Electrische kleppen, of eigenlijk andersom: drukkklepjes die schakelaars bedienen. Die kun je zelf op werking controleren door te meten. Wanneer komt er wel/geen 12V op te staan.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Airco defect

Berichtdoor macflair » zo jul 03, 2011 6:54 am

Nou inmiddels is mijn airco weer bij gevuld er hoefde geen nieuwe nippels op de oude konden blijven zitten er kwam inderdaad niet veel uit, deze jonge heeft hem gevuld en gekeken of hij lek was alles prima in orde. peijs €60,-
Ander bedrijf in waar ik nog ben geweest in Lelystad begon ook met ombouwen en dat koste alleen al €450,- en dan moest het systeem door middel een lang en duur proces getest worden, kosten 600,- kwamen daar nog bij :( :(
Maar gelukkig :P :P werkt het weer.
Nog bedankt voor het mee denken en nu mag het weer warm worden :ugeek: :ugeek:
macflair
 


Re: Airco defect

Berichtdoor E300 » zo jul 03, 2011 1:06 pm

Dus als ik het goed begrijp is door de airco weer te vullen het vermogen weer terug :unsure: ???

Groet, John
E300
 


Re: Airco defect

Berichtdoor macflair » zo jul 03, 2011 2:26 pm

Ja inderdaad, kom net terug uit Amsterdam en de airco lekker uitgeprobeerd
en werkt prima !!
macflair
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten