[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Uitwisselbaarheid van stuurapparaten M103 300TE : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 6:37 am

Uitwisselbaarheid van stuurapparaten M103 300TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Uitwisselbaarheid van stuurapparaten M103 300TE

Berichtdoor Paul H209 » ma jul 04, 2011 2:49 pm

Mijn 300TE liep eigenlijk alleen nog goed stationair. Bij snel onbelast klimmend toerental backfires.
Rijdend was een ramp. 0 tot 100km/h duurt ongeveer 2 minuten.

Als eerste dacht ik aan bobine. Deze was het niet. Toen Overspanningsrelais, ook niet, brandstofpomprelais ook niet, ...( aan de zijkant spinnekop) ook niet en de brandstofpompopbrengst was keurig. Toen begonnen met het doormeten van de elektrische componenten van de KE jetronic volgens het werkplaatshandboek. Het bleek het stuurapparaat te zijn.

Nu mijn vraag ik heb het stuurapparaat van mijn 1986 300TE (0055455732) vervangen door het stuurapparaat van een 1989 300TE (0075454932). De motor loopt en rijdt prima, maar mag ik dit ook doen. Volgens het WIS zijn de verschillen een aantal (volgens mij) software aanpassingen.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.

Alvast bedankt Paul
Paul H209
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten