[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
motorproblemen 500E 1991 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 1:18 pm

motorproblemen 500E 1991

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motorproblemen 500E 1991

Berichtdoor nol » zo maart 29, 2009 11:07 am

hoi
ik heb een vraag
mijn E500 uit ,91 staat bij Mercedes garage naar wat reparatie zoals nieuwe contakt punten
is bij de testrit gebleken dat hij af en toe op 7 cilinders loopt moet ik me nu grote zorgen maken wie kan me meer vertellen

groet nol
nol
 


Re:motor

Berichtdoor Bemerbenz » di maart 31, 2009 1:03 am

Met grote zorgen bedoel je waarschijnlijk of het verhelpen veel euro's gaat kosten ?
Je zult eerst de oorzaak moeten achterhalen voor je kunt beginnen met grote zorgen te maken.
Kan een verstopte verstuiver zijn, een slechte bougiekabel, een weigerachtige bougie. Is het dezelfde cylinder ?
Nog veel vragen, voorlopig kan het van alles zijn, dus ook iets wat snel en goedkoop is te verhelpen, dus nog geen tijd voor voor grote zorgen.
Bemerbenz
 


Re: motorproblemen 500E 1991

Berichtdoor CordeJong » do sep 08, 2011 7:09 am

Contact punten heeft een 500E echt niet hoor dus je zal iets anders bedoelen.
Bij deze motoren gaat de kabelboom vaak kapot deze stuurt ook de injectoren aan.
Als deze slecht is kun je ook kortsluitingen krijgen die je motor stuurunit kapot laten gaan.
Laat eerst deze eens nakijken.
groeten cor de jong
www.mercedes-klassiekerservice.nl
CordeJong
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 5:17 pm
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: motorproblemen 500E 1991

Berichtdoor Johan.v.Assema » di sep 13, 2011 8:12 pm

Besten Nol,

Ik heb met mijn 500E vorig jaar het zelfde probleem gehad, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het ook de zelfde oorzaak had. De mijne had een langen tijd stil gestaan voor dat de vorige eigenaar er afstand van wou doen en liep hierdoor bij niet wekelijks gebruik erg onregelmatig of soms op een poot minder. Echter bij regelmatig gebruik was er niks aan de hand maar dat valt in Nederland niet mee nu hij met vochtig weer niet de garage uit mag.
De 500E is erg gevoelig voor lange periodes stil staan met onregelmatigheid in de motor als gevolg. Dit is meest op te lossen door het vervangen van de verdeel kappen en rotors.
Kosten hier voor bij de dealer zonder montage:
verdeel kappen €274,50 voor 2 stuks
rotors €72,- voor 2 stuks
Helaas was bij mij hier het probleem niet helemaal mee opgelost maar wel erg verbetert. Ik heb toen de bougies vervangen (zijn de kosten niet) en alle kabels die op het oog niks mankeerde toch maar met draaiende motor nat gespoten met een plantenspuit :( (dus toch vocht op de auto) en tot mijn verbazing zag je hier en daar duidelijk een vonk overspringen. Toen alle kabels, het kabelhuis, alle stekkers en overige materialen vervangen. Kosten: (schrik niet) €1924,44 met de eerder gemaakten kosten toch zo´n €2.250,-
Welkom in de wereld van een 500, alles is echt peperduur maar dat vergeet je alweer snel zodra je er mee weg rijd ;) Het blijft een wereld auto van een wereld merk. Voor de rest nooit geen problemen mee had ook doordat hij in het verleden altijd keurig onderhouden is geweest en ook nu zonder rare problemen de beurt en APK door gekomen. Als ik dan de vergelijking maak met mijn vorige W211 kan ik tegen die afschrijving toch wel erg veel onderhoud aan de 500E uitvoeren en rij ik vooralsnog nu veel goed koper :woohoo: Ik gebruik hem dan ook alleen zomers bij mooi weer.
Ik hoop dat je hier wat mee ken of op z´n minst een beetje gerust gesteld bent wand alles is beter dan een berg afschrijving.
Grt. Johan.
Johan.v.Assema
 


Re: motorproblemen 500E 1991

Berichtdoor CordeJong » di sep 13, 2011 9:48 pm

Controleer ook goed de motorkabelboom dat is het eenvoudigst onder de afdekplaat welke voor het luchtfilter zit.
Daaronder zie je enkele temperatuurvoelers de zwarte isolatie iets opschuiven en kijken hoe de isolatie van de bedrading is,als deze daar loskomt/afbrokkelt moet je de kabelboom vernieuwen.
groeten cor de jong die door eigen bezit van een 500E ook al weet wat die kosten.
500E taxi met ferrari aspiraties met bijpassend onderhoudskosten budget.
Maar gaver om mee te rijden is er niet niemand die dit verwacht.
groeten cor de jong
www.mercedes-klassiekerservice.nl
CordeJong
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 5:17 pm
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten