Hallo allemaal,
Het noodlot heeft toegeslagen: ik heb net een maandje terug LPG in mn 260E laten inbouwen. Hij reed prima op LPG, gewoon spatzuiver, maar op benzine schudde hij een beetje bij stationair toerental. Ik heb een handmatige schakelaar tussen LPG en Benzine.
Nu kwam ik vandaag terug van de zweedse meubelboer, sta te wachten voor t stoplicht; en na een paar seconden stationair gedraaid te hebben: BOEM! backfire, plof-uit...
Mn luchtweger-klep was omhooggeslagen (niet krom) en zat klem. deze kon ik voorzichtig terugdrukken en is dus nog gewoon recht.
Auto heb ik met een vriend afgesleept (was gelukkig bijna thuis) maar als ik m probeer te starten, slaat ie alleen de eerste paar slagen aan. alles wat ik daarna probeer, geeft geen reactie. pas na een paar minuten weer proberen slaat ie weer voor twee slagen aan, maar blijft niet draaien.
Nu is mijn vraag: welke onderdelen moet ik nu gaan bekijken om achter het exacte euvel te komen? Als ik logisch nadenk, kom ik tot de conclusie dat het een gescheurde Vacuümslang/koppeling moet zijn. Aangezien mn luchtwegerklep nog recht is.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
alvast bedankt!
gr, Lucas