Even een technisch vraagje over de 300 (C)E, het gaat om deze:
Na het starten (behalve de 1e start 's ochtends) houdt hij zijn stationair toerental niet. Met andere woorden, hij valt meteen uit als je geen extra gas geeft. Dat is bij een automaat nog een stuk onhandiger dan bij een handbak.....
De eerste keer starten 's ochtends is er helemaal niets aan de hand, maar vanaf de 2e keer starten loopt hij niet goed. Het maakt niet uit of de eerste rit 1 km of 200 km was en of de motor inmiddels weer is afgekoeld of nog warm is. Hij loopt dan slecht en slaat af als je dus geen gas bij geeft. De ene keer is dat verholpen na een paar keer gas geven, de andere keer gebeurt het zelfs na een flinke rit als je weer eens voor een stoplicht of kruising stil moet staan.
Mijn garage (gewoon een dorpsgarage, geen beunhazen, ik heb voor de rest goede ervaringen met ze) heeft laatst de stappenmotor vervangen a 300euro incl. arbeid, maar het probleem is niet verholpen. Daarna weer langs gebracht, hun reactie: bekend probleem bij de K(E)-Jetronic, als je na het starten even een paar keer gas geeft, dan regelt hij zich opnieuw in en dan gaat het goed. Dat klopt wel enigszins, maar is dat nu de oplossing?
Volgens hun in heeft het geen zin om te gaan sleutelen aan de KE-Jetronic, want grote kans dat het dan helemaal niet meer goed komt. Op zich wel sympathiek van ze om zo eerlijk te zijn, beter dan maar wat proberen en de boel in het honderd laten lopen.
Ik heb contact gehad met Ferry van 't Wooike in Oss, die schijnt wel goed te zijn met zulke Benzen, hij gaf aan al meerdere 300's in zijn klantenkring te hebben met hetzelfde probleem, alleen zoekt hij nog een "Einführungsheft" van de KE-Jetronic, waarin blijkbaar het onderhoud en afstelling van deze brandstofpomp staan beschreven. Dit heeft hij nodig voordat hij eraan durft te beginnen. Hij kan het nergens vinden ondanks zijn contacten in het wereldje, en is online niet zo sterk. Heb zelf ook ff geGoocheld, maar kan niks vinden. Hij neemt contact op met mij en de andere berijders met hetzelfde euvel zodra hij meer weet.
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn of weet iemand een garage die er ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!