door NicoenSarina » wo sep 21, 2011 6:22 pm
Motor bak en diff vormen samen natuurlijk je overbrengingsverhouding, hier zijn zoals bovenstaand geschreven ook al wat topics aan gewijd. Als je deze niet origineel houd krijg je soms problemen, zeker met een automaat bak. Wat wel mogelijk is(bij een 300D en TD) en wat op MeinBenz.de te zien is, is dat de eindoverbrenging(diff.) van de station vanwege het aanhangwagen trekgewicht anders is. Waar kies je dan voor? of veel trekkracht of snelheid.
Je moet dan uitzoeken welke je er onder moet schroeven.Ik ga er bij mijn ombouw naar 300TD een diff van een 300D onder zetten omdat enige snelheid toch ook wel lekker is en je het aanhangwagentrekgewicht bij de RDW niet omhoog krijgt omdat dit chassisnummergebonden is. Ik heb net even op meinbenz.de gekeken,mijn vermoeden klopte wel.Bij de station zit bij een 250D zoals je hem nu heeft een eindreductie van 3.64 onder, bij de multiklepper sedan 3.67. Bij de station die je gaat strippen 3.97. Ik zou in eertste instantie het huidige cardan/diff laten zitten en het resultaat aanzien. Natuurlijk het donordiff niet wegdoen, je kan het er later dan altijd nog onder zetten. Ik ben er ioverigens van uitgegaan dat beide auto's handgeschakeld zijn.
Succes Nico.