Mijn 300D begon op een gegeven moment te roken en slechter te lopen. Na een paar kilometer was het echt niet normaal meer! Als ik reed was het nog te overzien, maar als ik stilstond voor een kruising o.i.d. was het net een stoomboot.
Mijn eerste ingeving: Een kapotte verstuiver, dus ik bellen naar specialisten om hierover meer informatie in te winnen. Volgens de geleerden was de koppakking het probleem De pakking is gescheurd bij een oliekanaal en hoogstwaarschijnlijk bij de eerste cilinder. Gebeurt vaker werd gezegd. Nogmaals gevraagd of het niet in de verstuivers zat, maar nee het is je koppakking.
Koppakkingset besteld, en vol goede moed aan het werk. Gegevens hier en daar opgevraagd ( dank aan Gombal en Klaas ) en de koppakking vervangen. De hele zaterdag in de garage gesleuteld en alles was klaar, auto gestart onlucht en noem maar op.. PERFECT
Zondagmorgen het plan bij de horens gevat om een stukkie te gaan toeren, ik de van een verse koppakking voorziene 300D aangeslingerd, en nog voor ik de deuren van de schuur openhad.....SLECHT LOPEN ( op 5 cilinders ) EN ROKEN ALS EEN KALKOVEN!!!. Eerst maar eens de schuur verlaten, vanwege heftige emoties ( lees gigantisch pissed off ). En daarna de expert weer eens gebeld.
Na een minuut silte aan de telefoon, de conclusie. Ehhh..dan denk ik toch dat er een "pissende" verstuiver in zit. Mijn reactie: Goh.. echt waar??.
Nu dus de verstuivers eruit gehaald en naar de revisieboer. Nieuwe brandplaatjes had ik bij de koppakkingset, dus die direct maar gemonteerd. Ik hoop dat ik nu klaar ben met deze ellende. Zo zie je maar dat een diagnose van een expert soms ook niet werkt.
Als het probleem opgelost is met het reviseren van de verstuivers dan laat ik het wel weten op het forum.
Gefrusteerde groeten,
Pieter.