[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Toelichting/betekenis chassisnummer : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 7:55 pm

Toelichting/betekenis chassisnummer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Toelichting/betekenis chassisnummer

Berichtdoor XLWaddinxveen » ma apr 25, 2011 4:38 am

Beste mensen, ik heb een vraag/verzoek.

Wie kan mij helpen met het volgende chassisnummer:

Ik wil uiteraard weten of aan de hand van dit chassisnummer de bouwjaar kan worden achterhaald. En liefst zo veel mogelijk info
Ik weet dat het om een W124 van 1985 zou moeten gaan een 300E om precies te zijn, maar weet niet of dit inderdaad ook klopt.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en geprobeerd via meerdere linkje dit bij een russische site te ontdekken, helaas werkte de linkje niet meer. Eventueel kan ik het volledige chassisnummer naar iemand mailen als deze persoon dat voor mij zou kunnen en willen uitzoeken.

WDW1240301A033XXX

Laatste 3 cijfers weggelaten, heb begrepen dat het niet handig is om alles hier te plaatsen. verder valt me op dat de derde letter een W is ipv van de (voor mij gebruikelijke D).

Het kan zijn dat het echt een W is, kan ook zijn dat ik het verkeerd heb doorgekregen.

Alvast dank

mvg
XLWaddinxveen
 


Re: Toelichting/betekenis chassisnummer

Berichtdoor olegnl » ma nov 21, 2011 10:12 pm

http://www.mbclub.ru/vb/showthread.php? ... post323021

rechts boven kan je taal kiezen

succes
Laatst bijgewerkt door olegnl op wo nov 23, 2011 10:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
olegnl
 


Re: Toelichting/betekenis chassisnummer

Berichtdoor Vinnievw » di nov 22, 2011 12:48 am

Het chassisnummer moet in ieder geval beginnen met WDB of WDC (bij een Amerikaan). W = Wagen DB = Daimler Benz. De cijfers die erna komen geven de Modelreihe aan: 124. De drie cijfers daarna geven de motorvariant aan: 030 geeft aan dat het een 300E Sedan is en dat het bijbehorende motornummer 103.983 is. De 1 erna: het is een linksgestuurde auto. De A geeft aan dat 'ie gebouwd is in Sindelfingen. De cijfers erna zijn het serienummer van de auto.
Vinnievw
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 279
Geregistreerd: wo dec 09, 2009 9:58 pm
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Toelichting/betekenis chassisnummer

Berichtdoor Gullwing » di nov 22, 2011 1:55 pm

De produktiedatum is gecodeerd vastgelegd in het chassis nummer.
Jammer genoeg weet ik niet meer precies hoe dat is te ontcijferen.
In het Audatex systeem staat een toelichting daarop.

Produktiedatum en datum eerste in verkeersstelling kunnen verschillen en mogelijk een kalenderjaar of soms meer verschillen.
Voor economische doeleinden zoals taxatie en schadeafhandeling wordt de datum eerste gebruik als bouwjaar aangehouden tenzij die veel afwijkt van de produktiedatum.

Ieder MB dealer draait op verzoek de wagenkaart van een MB uit aan de hand van het chassisnummer.
Daarop staat ook de datum waarop de auto de fabriek heeft verlaten, dat is de produktiedatum.
Gullwing
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten