[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
complete overbouw 250D : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 26, 2024 9:22 pm

complete overbouw 250D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

complete overbouw 250D

Berichtdoor dilli1 » ma nov 09, 2009 2:40 pm

Beste forummers,

Ik ben al jaren trotse eigenaar van een w125 250D uit 1985. Over 10 maanden is wordt de auto belastingvrij :laugh: ..
Mijn auto heeft geen ABS hij heeft een 5 bak.


Ik vraag mij af of ik een W124 E300 turbodiesel uit 1994 compleet kan overzetten.. Hierbij gaat het om motor, bak, interieur, elektronica, ABS etc.. Gewoon complete auto.

Dit wordt een groot project en heb er zelf echt zin in zijn er mensen met tips of zijn er die zeggen dat ik er beter niet aan kan beginnen. Stel alles zeer op prijs.

Mvg,

Dilli
dilli1
 


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor schil1 » di nov 10, 2009 9:43 am

Hallo

Ik ga ervan uit dat je de technische kennis hebt om zo een groot project aan te kunnen.
Wanneer je de technische kennis niet hebt zou ik er niet aan beginnen.

Dan denk ik wanneer ik zoiets zou gaan doen ik een behoorlijke ruimte zou moeten hebben waar beide auto's in konden staan.
Ik zou de op te bouwen auto eerst helemaal kaal zou maken.
Pas daarna de donor auto gaan demonteren en gelijk de gedemonteerde delen weer op de bouwer plaatsen, vooral met het oog op de bedrading en de aanwezige replays en computer.
De bekleding e.d dat wijst de weg vanzelf maar de bedrading lijkt me een lastige maar wel leuke klus.

Persoonlijk zou ik het niet doen maar dat komt omdat ik ervan hou een auto zo origineel mogelijk te houden.

Ik rij met een 250D waar bij aankoop alleen een schuifdak, centrale vergrendeling en een elektrische antenne als extra op aanwezig was.

Nou daar heb ik aan extra`s opgebouwd, trekhaak, zonwerend glas rondom, elektrische bedienbare voorramen, toerenteller, buitentemperatuurmeter, koplampwissers, tempomaat en lichtmetalen velgen.
Alles wat is opgebouwd is origineel Mercedes en werd op deze 250 als accessoires door de fabriek geleverd.

De auto moet na ombouw ook nog bij de RDW ter keuring aangeboden worden om het kenteken aan te passen lijkt me?.

Al met al wel veel werk maar te doen en wel leuk ook.

Hou ons op de hoogte wanneer je besloten hebt dit te gaan doen.

Groet Jan
schil1
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:26 pm
Woonplaats: Halfweg
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor Bouwes » di nov 10, 2009 11:47 am

Beste Jan,

Ik lees dat jij elektrische bedienbare voorramen heb geïnstalleerd. Was dit heel lastig om te doen? Ik ben vooral benieuwd of de bedrading al aanwezig is in de 'standaard' auto en het vervangen dus relatief makkelijk te doen is. Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,


Jeroen
Bouwes
 


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor schil1 » di nov 10, 2009 5:19 pm

Hallo Jeroen

Wanneer je auto niet van fabriekswege is voorzien van elektrisch bediende ramen zit de bedrading er ook niet in.

Het relais van de ramen zit links onder de achterbank. De voeding komt uit de zekeringkast en de schakelaars zitten in het middenconsoul t/h van de versnellingspook. De schakelaars welke gemonteerd kunnen worden in de deuren heb ik niet geplaatst.
Ik heb de complete vloerbekleding de stoelen, achterbank, onderzijde dashboard, deurbekleding en middenconsoul gedemonteerd om alle bedrading aan te brengen.
Wanneer je op de sloop een complete bedrading met relais haalt is het goed te doen.

Groet Jan
schil1
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:26 pm
Woonplaats: Halfweg
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor dilli1 » di nov 10, 2009 11:00 pm

Bedankt voor de reactiess

Het is de bedoeling dat ik een grote gedeelte zelf doe, maar ik krijg hulp van een goeie vriend die jarenlang ervaring heeft met dit soort autos.

Hij heeft jarenlang met Mercedes autos gewerkt in het buitenland en dan echt de W123 en W124.

ik zal jullie op de hoogt houden als ik eraan begin..

Jan bedankt ik denk dat ik die werkwijze ga aanhouden

groetje

dilli
dilli1
 


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor ramon » di nov 10, 2009 11:30 pm

Hoi dilli 1 als ik het goed begrijp wil je van een diesel een 300E maken ? nou als dit zo is kan ik je vertellen dat het zeker kan en past allemaal,maar dat het echt een hele grote operatie zal worden ivm de komplete bekabeling.Ik wens je hierbij dan ook alle sterkte toe
ramon
 


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor BrunoSacco » wo nov 11, 2009 7:21 pm

Waarom wil je een 250D per se in een E300 Turbodiesel ombouwen?
Waarom kies je er niet voor om het blok te vervangen door een OM 605.911 blok (E 250D)?
Deze staat zeer goed bekend, heeft aardig wat koppel en vermogen en is volgens mij gemakkelijker over te zetten op een 250D.
Wat ook kan(maar dit is niet legaal, dus ik zal het je dan ook niet aanbevelen) is het chassisnummer van de 250D overzetten in b.v. een E250D.

Persoonlijk zou ik voor een multiklepper zuigerdiesel gaan (OM 605.911 = E250D, OM 606.912 = E300D)en niet voor de turbodiesel.
Avatar gebruiker
BrunoSacco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 262
Geregistreerd: do jun 11, 2009 8:41 pm
Woonplaats: Arnhem
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:complete overbouw 250D

Berichtdoor dilli1 » wo nov 11, 2009 10:41 pm

hoii

de reden dat ik dat wil doen is omdat ik nu een kale Mercedes heb. Hij is binnenkort belastingvrij en ik wil er gewoon een "dikke" auto van maken.

Ik zie het elke avond weer voor me een belatingevrije Mercedes met een dikke 3 liter turbodiesel die ook nog van binnen met de nodige opties zit..

En ik ben gewoon gek op de W124. zijn gewoon zo sterk..

groetjes
dilli1
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten