[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wie wil ook groengas / BioCNG ? : LPG Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 26, 2024 6:08 am

Wie wil ook groengas / BioCNG ?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Wie wil ook groengas / BioCNG ?

Berichtdoor rolfsteenwinkel » zo dec 11, 2011 11:19 pm

Met grote tevredenheid rijd ik mijn S124. De M104 motor met 3,2 l doet het qua verbruik best netjes (1 op 9,5), maar ik zou graag willen dat deze zeer duurzaam gebouwde auto, nog een stuk duurzamer wordt. Met een behoorlijk schuldgevoel gooi ik hem iedere keer weer vol met benzine dat is gemaakt van olie uit landen met zeer dubieuze regimes. Ook zou ik graag een bijdrage willen leveren aan het verminderen van de klimaatverandering, dat steeds evidenter wordt. Elektrische auto's zijn geen oplossing, maar auto's die rijden op Groengas/BioCNG wel. Op steeds meer plekken kan dit worden getankt, omdat steeds meer overheden en bedrijven overstappen op aardgas/groengas auto's.

Om Groengas te kunnen tanken met een auto worden voorzien van een aardgasinstallatie (groengas is chemische gezien hetzelfde, alleen anders geproduceerd). Bij auto's met een K-Jetronic wordt het sterk afgeraden deze om te bouwen, waardoor veel W124's niet om te bouwen zijn (diesel kan ook worden omgebouwd, maar daar weet ik niks van). Ik ben de gelukkige eigenaar van auto met een Bosch KE-Jetronic. Zo ver ik heb kunnen nagaan heeft niemand nog de overstap gewaagd. Zijn er eigenaars van een W/S124 voorzien van een OM104 of OM111 die mee willen doen met een onderzoek of te kijken of en hoe dit te realiseren is?
Avatar gebruiker
rolfsteenwinkel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 20
Geregistreerd: zo dec 11, 2011 9:55 pm
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: E220
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Wie wil ook groengas / BioCNG ?

Berichtdoor Admin » zo dec 11, 2011 11:31 pm

Het is wel geen LPG maar toch verplaatst naar die sectie.
Admin
 


Re: Wie wil ook groengas / BioCNG ?

Berichtdoor DirkevanderVeen » ma feb 20, 2012 10:08 pm

Hé hoi!

Ik heb er ook over nagedacht en heb om die reden ook geen diesel gekocht. Ombouwen van een diesel kan wel, maar het vereist zoveel modificaties alleen al aan het blok zelf, dat een standaard benzinemotor veel makkelijker is.
Mij is alleen wel opgevallen dat de CNG-techniek vooral is ontwikkeld voor plaatsing in nieuwe auto's.
Achteraf inbouwen een een bestaande auto is een kostbare zaak en inderdaad...nòg duurder in een K-Jetronic (€4500).
Het is in veel gevallen zelfs economischer om heel het blok te vervangen door een nieuwer type. Qua inbouw is het CNG-systeem dan zo'n €1000 goedkoper. Dat zijn zo'n beetje de kosten van een goed tweedehands motorblok inclusief inbouw.
Het grote nadeel van CNG is de erg lage actieradius en het grote gewicht van de CNG tank. Deze is een stuk zwaarder dan LPG, omdat CNG op 200 bar wordt opgeslagen in plaats van de 8 bar van LPG.
Voor mij reden om zolang toch nog op LPG te gaan rijden. Als mijn motor straks op is (met mijn rijstijl heb ik dan nog even te gaan...), zal ik er een nieuw type blok in hangen en het LPG-systeem vervagen door CNG.
De investering van een LPG-installatie heb je er al binen 25000km ruim uit, dus dat is nog wel te doen.
Aangezien LPG in principe afval is en, indien niet verkocht, gewoon wordt afgefakkeld, heb ik ook niet echt ecologische bezwaren. Natuurlijk is aardgas nòg milieuvriendelijker, maar praktisch nu nog gewoon even niet interessant genoeg.
Ik heb trouwens al wel een bedrijf gevonden dat CNG wil inbouwen. Auto Speciaal in Uden vraagt €4500 voor een K-jetronic. Wie weet is dat tzt wel goedkoper.
Hoe dan ook...ik ben geïnteresseerd en ga graag samen met je verder op zoek naar mogelijkheden.

Groeten Dirke
DirkevanderVeen
 


Re: Wie wil ook groengas / BioCNG ?

Berichtdoor Gordi044 » di feb 21, 2012 4:28 pm

Ik het verleden bij een vorige werkgever [Eurogas] heb ik cng ingebouwd in een ijsmachine [zamboni] voor het tyalfstadion in Herenveen, Ik heb wat gedaan voor 2 aardgasboten die nog steeds in Amsterdam varen, wat Engelse projecten, en veel gemente spul, voor vragen kunt U dus ook eventueel bij mij terecht.
Overigens waren het gewone benzine modelen en dus niet niet speciaal voor cng gebouwde automotoren.
Groet Erwin.
Gordi044
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten