Volgens mijn info, val dus niet gelijk allemaal over mij heen als het niet helemaal klopt
:
ik heb dit van een elektronicus van mn werk die mijn kastje heeft nagekeken en eigen 'speurwerk' omdat
mijn gloeilampje in het KI helemaal niet meer brandde.
de gloeikastjes tot Mopf1 hebben een soort diode o.i.d. die de 'brandtijd' van het controlelampje bepaald
deze zet door warmte uit, is dus m.o.m. mechanisch, is niet altijd gelijk aan de werkelijke gloeitijd door 'slijtage'
vanaf Mopf1 hebben de diesels ook een voorgloei-temperatuur-sensor in de cilinderkop:
die bepaald de gloeitijd, als de juiste voorgloei-temp is bereikt stopt het voorgloeien:
in de winter langer, in de zomer korter...
de gloeikastjes tot Mopf1 hebben een 4-polige aansluiting, vanaf Mopf1 een 5-polige aansluiting
die ene extra is voor de temperatuursensor in de cil-kop
de linker op de foto is Mopf0 voor een 250D met de 4 polige aansluiting
de rechter is een Mopf1 voor een 300(T)D met de 5 polige aansluiting: temp-sensor
de constructie aan de binnenkant van de kastje (Mopf1 & 2) is ook kompleet anders, daar heb ik geen foto van
MVG K
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.