Beste mensen,
Ik heb zoals ik me voorgesteld heb een 200D aut sedan met niveauregeling, pomp aan nokkenas, en had enige tijd geleden problemen met stuiteren en heb mijn stikstofbollen vervangen en olie bijgevuld en hij deed het weer als een vliegende tapijt. Ook met rond 100 kilo tilde de auto zich omhoog. Wel merkte ik na de vervanging van de bollen een klapperende geluid bij de niveaupomp en dat de toeren van de auto soms verzwakte, waarschijnlijk door de pomp.
Het systeem heeft 4 dagen gewerkt en na 4 dagen begon langzamerhand de stugheid van voor de vervanging van de bollen weer terug te komen. Momenteel kan het door de beugel, hij veert beter dan voorheen maar niet zoals direct na de vervanging. Ook merk ik klapperend geluid aan de rechterachterzijde.
Mijn monteur heeft alles nagelopen en heeft geconstateerd dat het niet aan de schokbrekers liggen omdat deze niet lekt en op niveau houd zonder zwaarte. Ook vind hij dat het niet aan de pomp moet liggen omdat deze haast niet kapot gaan.
Ik merk wel dat hij de olie gevuld heb boven de max. Dus er zit teveel olie in, maar volgens hem kan dat geen kwaat.
De stikstofbollen zijn gecontroleerd voordat ze erop zijn gemonteerd, kleb zat dicht. Met een draad kon je er niet diep in. Het waren wel 2e hands bollen. Maar ik heb het bij 2 monteurs laten controleren. Mijn monteur zegt nu dat de bollen tog niet goed zijn. Ik vraag me af als je bollen niet goed zijn, wat was die geklapper dan bij me pomp. Dat geklapper bij me pomp is nu ook weg na die 4 dagen nadat het systeem verzwakt is. Dus waarschijnlijk werkt ie niet eens. Wel
Staat hij goed op ze poten en is niet doorgezakt.
Ik weet t niet meer, graag hulp????