Als je op bijgevoegde foto kijkt zie je boven de cijferrollen een as met tandwieltjes.
Als het goed is kun je die ook zien als je je kilometerteller uit de tellerbak haalt en de kilometerteller opzijn kop legt, pas op dat je je naald niet verbuigd/sloopt! Heb hier helaas zo even geen foto van.
Er zit axiale speling op deze tandwieltjes en dan bedoel ik dat je ze heen en weer over de as kan schuiven waardoor er ruimte tussen de tandwieltjes ontstaat.
Met een beetje mazzel zit er ook op de cijferrollen een beetje axiale speling. Nu kun je met een beetje gepriegel, 2 kleine schroevendraaiers en wat geduld en proberen de cijferollen draaien als je genoeg ruimte kunt maken tussen 2 tandwieltjes.
Zo kon ik het eerst namelijk ook voordat ik allebei de asjes netjes stevig had gemonteerd.
Probeer om het asje van de cijferrollen niet uit het aluminium tandwiel te trekken, als je dit een paar keer doet gaat hij slippen en als je pech hebt al na 1 keer!
Heb je nu niet genoeg speling dan kun je overwegen om het asje van de cijferrollen eruit te trekken/duwen.
Wees hier voorzichtig mee, als je mijn andere verhaaltje gelezen hebt weet je waarom!
Met wat beleid gaat het echter wel goed, als je ijzerdraadje net wat dunner is als het asje heb je genoeg speling om de truuk wel te doen.Daarna asje op de goede plek een ietsje opruwen, niet teveel
en dan asje terugduwen.
De eerste optie verdient de voorkeur zoals je begrijpt, scheelt een heleboel werk, kost alleen geduld en een beetje prutsen.
Als laatste kun je natuurlijk ook de boormachine erop zetten, moet je alleen wel nog meer geduld hebben en je kilometerteller niet over zijn toeren draaien (teveel kilmeters per uur, de naald!). Als ik het me goed herinner past torx 15 precies in de kabel ingang van de teller, kan ook torx 10 zijn.
Succes en ik ben benieuwd,
Arjen. [img size=800]http://www.w124club.nl/images/fbfiles/images/DSCN2008_Small.JPG[/img]