[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
schokdempers 300CE : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 8:54 am

schokdempers 300CE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

schokdempers 300CE

Berichtdoor Rena300CE » vr apr 16, 2010 10:54 am

Beste mede forumleden,

Ik heb een vermoeden dat mijn schokdempers aan de voorzijde hun beste tijd gehad hebben.
Ze zakken bij drempels en bochten erg makkelijk en snel in, nu weet ik niet of dat misschien zo hoort, maar ik vind het wat te slap.
Mijn monteur vond ook dat hij ze heel makkelijk kon induwen, maar ze kwamen wat langzaam naar boven, of dat normaal is weet ik ook niet.

Zoals je ziet weet ik niet zo veel ;)

Maar nu zag ik op internet tijdens het snuffelen naar nieuwe schokdempers, dat ik de standaard dempers eventueel zou kunnen vervangen
door de schokdempers van een sportline.
Die zouden een iets strakkere demping hebben.

Kunnen deze gewoon gemonteerd worden onder mijn 300CE?
Moet ik dan voor en achter tegelijk vervangen? (ik denk zelf van wel)

Want als ik nu over een wat hoge drempel ga, iets te hard, dan lopen mijn banden ook aan voor.
Heeft natuurlijk ook mer de verkeerde velgen te maken.

Maar als iemand tips heeft hierover.
Rena300CE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Maastricht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:schokdempers 300CE

Berichtdoor Alexander » vr apr 16, 2010 8:22 pm

Denk eerder dat de veren het probleem zijn. De veren bepalen hoe de auto op en neer gaat, de schokbrekers zorgen er voor dat de auto niet gaat "deinen" dus door blijft veren.

De 300CE (heb er ook een) is wel heel soepel geveerd. je kan er altijd nog stuggere veren onder zetten, rijdt meteen een stuk strakker
Alexander
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 10
Geregistreerd: do feb 11, 2010 9:05 pm
Woonplaats: Doorwerth
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:schokdempers 300CE

Berichtdoor Rena300CE » za apr 17, 2010 11:35 am

Dat zou kunnen.
Maar ik wil wel de originele rijdhoogte behouden, niet verlagen dus.
Ik heb wel gezien dat ze originele versterkte veren verkopen, ik neem dat deze ook wat stugger zijn dan de standaard.
En ik wil ook niet dat die weer keihard word natuurlijk, een beetje de middenweg, als in ieder geval mn banden maar niet meer tegen de kast komen.

Heeft iemand ervaring met de versterkte veren of sportline dempers??

Want hierdoor heb ik laatst mijn rechtervoorscherm kapot getrokken, toen bleef de band erachter in een bocht met een stoepje.
Maar als het goed is al originele velgen gevonden.
Rena300CE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Maastricht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten