Goedenavond allen.
Gister heb ik een backfire gehad met de Mercedes net toen ik wou beginnen aan een lange rit.
Situatie: Ik naderde een kruispunt met een gang of 20km/u. Vervolgens kwam er een auto van rechts waarvoor ik iets moest remmen. De auto passeerde en ik gaf een beetje gas om weer rustig aan de dijk op te rijden. Maar vervolgens een plof uit de motor en een beetje rook (typische backfire)
Vervolgens : Auto naar achter laten rollen op een parkeerplaats. Even laten uitroken en vervolgens maar eens proberen te starten.
Even later(lees 4 uur later) nog eens op benzine proberen te starten, sloeg heel even aan maar ook gelijk weer uit. daarna was de accu leeg.
Symptomen : De auto slaat niet aan op benzine of gas! en als ik op LPG start wil hij net wel/net niet aanslaan en vervolgens weer een plof uit de motor.
Visueel: De stuwschijf zit er verder nog recht in en beweegt soepel. Ik heb echter niet het idee dat deze schijf iets meebeweegt bij het proberen te starten van de auto. (normaal zie je m dacht ik iets omlaag getrokken worden)
Onderhoud: 3000 km geleden zijn vervangen : bougies, bougiekabels,rotor,verdelerkap. motor heeft totaal 7000 probleemloze kilometers op LPG gereden.
Research: Op diverse fora en op google lees ik berichten over een Vacuümslang die naar de stappenmotor zou moeten lopen en mogelijk los zou zijn geschoten. Waar kan de desbetreffende slang aantreffen ?
Verder lees ik over een kromme stuwschijf, bij mij zit hij er nog recht in.
Controle: alle bougies vonken verder, benzine pomp draait, en het gas komt uit de mixer als ik er 12v op zet.
Ik hoop zo een duidelijke omschrijving gegeven te hebben van het probleem wat zich voort doet. Wie o wie komt met de gouden tip
Veel kan het in ieder geval niet zijn lijkt me , zolang ik maar weet naar welke onderdelen ik moet kijken
bvd