Afgelopen najaar heb ik m'n W124 200D gekocht.
Al vrij gauw ging de centrale deurvergrendeling raar doen; een kwartiertje nadat ik de wagen afgesloten had bleken de sloten weer open te zijn; het dichtdoen wou op een gegeven moment helemaal niet meer en heb toen de vacuümpomp onder de achterbank maar afgekoppeld. En dus de deuren maar per stuk met de hand open en dicht gedaan. Ach dat went ook al wel weer.......
Nu heb ik de wagen onlangs een flinke grote beurt laten geven waarbij o.a. de vacuümpomp is vervangen die op het motorblok zit; reden hiervoor was dat de rembekrachtiging bij koud weer een kilometertje nodig had om te gaan functioneren. Probleem opgelost.
Nu las ergens dat iemand dat ook had laten doen bij z'n W124 en dat daardoor de problemen met z'n cv opgelost waren. Dus ik vanmiddag de vacuümpomp onder de achterbank weer aangesloten en ja hoor; de cv werkt weer. (ook het gele vacuüm slangetje wat verder/beter in het t-stukje geduwd) Alles gaat keurig open en dicht. En blijft dicht.
Met uitzondering van de bijrijders portier.
Als ik de wagen via de bestuurderskant sluit doet de bestuurdersportier niet mee. Sluit ik de wagen vanaf de bijrijderskant dan gaat wel alles dicht (of open).
Ook kan ik de bijrijdersdeur van binnen uit niet openen of sluiten, aan het hendeltje te trekken wil niet en het palletje indrukken om te sluiten gaat ook niet; het is geblokkeerd. ( dit was overigens ook al zo toen de vacuümpomp onder de achterbank was afgekoppeld)
Dus ik kan de bijrijdersportier alleen van buitenaf met de sleutel op of van slot halen.
Wat kan er aan de hand zijn?
edit@ ik heb drie keer opnieuw moeten inloggen op het forum voordat dit topic geplaats werd. Wanneer werd dat nieuwe forunm ook alweer in gebruik genomen.