[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W124 in het nieuws; Uit de bocht : W124 - Van alles wat....

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu zo apr 28, 2024 8:12 pm

W124 in het nieuws; Uit de bocht

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor PeterX300 » di dec 31, 2013 10:02 am

Omgeving Scheemda een W124 door gladheid uit de bocht. Bestuurster maakt het goed. Sterker nog na het op de 4 wielen zetten van de Benz heeft deze z'n weg weer kunnen vervolgen. Wat ik wel opvallend vind dat degelijke ongelukken best vaak voorkomen met onervaren bestuurders. Vermoedelijk de onervarenheid bij een achterwielaangedreven auto's is hier dan debet aan. In mijn tijd van taxi chauffeur zag ik wel vaker met nieuw personeel die dit gedrag onderschatten wat dan catastrofaal was. Ook ik zelf heb destijds ook vernomen wat een W124 E200 diesel kan met een weg met laagje sneeuw en geen winterbanden. Stond ineens achterstevoren vlak voor een garage. Ik zie die mensen vanuit de woonkamer verschrikt kijken. :) :)

http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

Gr Peter
Bijlagen
dsc5450.jpg
dsc5450.jpg (98.05 KiB) 1347 keer bekeken
PeterX300
 


Re: W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor Mafkees » di dec 31, 2013 10:39 am

Zonde..
Mafkees
 


Re: W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor DJS » di dec 31, 2013 12:06 pm

Deze ongelukken gebeuren nu wel verbazingwekkend vaak met oude Mercedessen. Echt zonde, ik hoop dat hij niet tot de categorie "totaal verlies" behoord. :(
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3616
Geregistreerd: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor MajikSimon » di dec 31, 2013 12:27 pm

ja klinkt bekend...

Voor je het weet haalt je achterkant je in...beetje gladheid en de achterkant zoekt zijn weg..

Mensen die daar geen rekening mee houden...die maken dit soort capriolen.
Ik weet nog dat ik om mijn werk een kleine 10 jaar terug vertelde dat de achterkant bij een beetje gas steeds uitbrak bij ijzel...Lachen dat ze deden...jaja met mijn 72 pk 190D zeker..
Ja inderdaad...de pk's doen er niet toe, de achterkant is zo licht...
Zomerbanden deden de rest...
toen ben ik meteen omgegaan naar winterbanden trouwens...


als ik die plaatjes zie denk ik altijd...zouden die wagens nou niet krom getrokken worden bij het eruit halen?
Allemaal haast haast snel snel...het kan ze vaak niets schelen heb ik het idee.
zo snel mogelijk eruit sleuren en verder.
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 172
Geregistreerd: di apr 13, 2010 4:38 pm
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor PeterX300 » di dec 31, 2013 12:59 pm

Thx voor je reactie en nu val ik af en toe wel eens in bij een bergingsbedrijf dus ken de ins en outs. Hiervoor worden wel trainingen gegeven om de auto's zo ''goed'' mogelijk te bergen. Echter op aantal plekken eist Rijkswaterstaat en Politie dat bij een ongeluk de verongelukte auto's zo snel mogelijk weg te halen. De daarbij extra ontstane schade behoord bij het ongeluk en valt niet te verhalen op de berger. Behalve natuurlijk na het bergen een wrak van de wagen valt. Ander voorbeeld wat ik eens mee heb gemaakt was een onfortuinlijke nieuwe bezitter van toen nog een Volvo 850. Dit was een lesauto en werd net opgehaald bij de dealer. Onderweg naar huis was deze een getuige van een ongeluk. De instructeur verleende eerste hulp en schakelde de hulpdiensten in. Ondertussen liet hij de bestuurder in z'n auto zitten want daar was het warm en confortabel. De ambu arriveerde en concludeerde dat het slachtoffer zodanig uit de Volvo moest worden verwijderd waarbij het dak verwijdert moest worden. Dus had ik een Volvo 850 Cabrio met 24km op de klok achterop staan.........
PeterX300
 


Re: W124 in het nieuws; Uit de bocht

Berichtdoor MajikSimon » di dec 31, 2013 3:16 pm

haha no offence naar bergers hoor ;)

Dat soort cabrio verhalen heb ik al vaker gehoord...ik vind dat persoonlijk wel neigen naar wat tikkeltje doorgeschoten defensieve reacties want als iemand in je auto kan komen hoe groot is dan de kans dat er iets verkeerd zou gaan bij het opstaan uit de stoel van je auto? maar ja...aansprakelijkheid en protocollen / verantwoordelijkheid/ etc
hoorde ik iemand VS zeggen? ;)

Verhaal is altijd van de shock voelen ze eerst geen pijn pas later als ze even ontspannen en iemand er naar vraagt voelen ze wel opeens nekpijn...

hmmm hoog moskowicz gehalte dit, zie de reclame voor me

Dus mensen laat die slachtoffers lekker buiten staan in de regen en gooi ze vanaf veilige afstand een dekentje toe ;)
( dit is een grapje, niet echt doen aub)
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 172
Geregistreerd: di apr 13, 2010 4:38 pm
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten