[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Zijn er Belgen die op LPG rijden..?? : W124 - Van alles wat....

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu zo apr 28, 2024 10:03 pm

Zijn er Belgen die op LPG rijden..??

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

Zijn er Belgen die op LPG rijden..??

Berichtdoor 200 D » zo jan 05, 2014 7:40 pm

Hallo,

Ik kan een vréselijk mooie W126 kopen.
Een 380SE, zilvergrijs van kleur, met blauw Pullman inteireur. 290.000 km en van eerste eigenaar.
In 2011 is er LPG ingebouwd.. :think:
Bouwjaar 1981 en echt in zeer nette staat.
De eigenaar wil er 1500 euro voor hebben.

Normaal ben ik meer voor een diesel dan LPG, maar hij is zo gruwelijk mooi... 8-)

Dus, LPG eruit en op NL kenteken laten staan.??

Invoeren naar B en op oldtimer platen rijden.?? (moet dan de lpg-tank ook gekeurd worden..??)

Liefst zou ik de auto gewoon invoeren en op LPG blijven rijden, maar ik heb geen idee wat de technische keuring inhoudt als de auto op gas rijdt.. :think:

Ik heb mijn 250D net ingevoerd en die kost 119 euro verzekering en 35 euro belasting per jaar.
Moet ik extra betalen voor de LPG.?

Gr. René.
200 D
 


Re: Zijn er Belgen die op LPG rijden..??

Berichtdoor The White Rider » ma jan 06, 2014 9:46 am

LPG-toeslag is niet oldtimergevoelig, dus je zit met die W126 aan het maximum van 208 euro/jr extra belasting. Dat is in totaal dan 243 euro/jr, nog steeds een meevaller hé. ;)

Elke LPG-installatie moet gekeurd worden bij ingebruikname. Hoe dat juist in z'n werk gaat met een importwagen weet ik niet. De jaarlijkse keuring vervalt wel als je op O-platen gaat rijden, dus elk jaar op eigen initiatief naar een LPG-inbouwer gaan voor een check-up is een must (vind ik toch).
Je tank moet ook steeds gekeurd zijn natuurlijk, om de X jaar.
Groeten uit Belgisch Limburg!
Avatar gebruiker
The White Rider
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 336
Geregistreerd: do sep 13, 2012 11:49 am
Woonplaats: België
Roepnaam:
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Zijn er Belgen die op LPG rijden..??

Berichtdoor 200 D » ma jan 06, 2014 4:23 pm

Dat valt inderdaad mee.. 8-)

Zal er nog eens over denken, dit betekent nl. dat 1 van de 2 W124's het veld zal moeten ruimen.. :oops:
En ik weet nog niet zeker of ik zo'n betrouwbare diesel ga opruimen voor een V8 op LPG.. :think:

Gr. René.
200 D
 


Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast