door Gombal » wo jan 05, 2011 10:02 am
Daar weet ik niet zo snel antwoord op Carel. Weet bij mij dat de nemer de dader was omdat deze naar buiten toe een beetje lekte. Heb dus ook alleen de nemer bij mij vervangen.
Wat me opviel met het eruit halen is dat de pen van de cilinder die de hevel in je bak bediend aan de voorkant eruit zag als de achterkant van een metaalbeitel, omgekruld metaal, uiteraard niet zo erg als bij een metaalbeitel maar voor de beeld vorming.
Kan me voorstellen dat bij jou auto als deze nog nooit vervangen is hij ook uitgeslagen is, zou kunnen dat dat wat weerstand geeft bij een bepaalde stand.
De pen heeft nieuw een bolle kop en valt in een lepelvormig stuk van de hevel. Als je je nieuwe nemer erin zet de bolle kop ook voorzien van een beetje vet, niet vergeten!
Maarja, het kan net zo goed wat anders zijn van je koppeling zelf of je pedaal of je cilinders.
Mocht het geen lucht zijn en je hebt je cilinder vervangen dan heb je in ieder geval die 2 geelimineerd. Mijn koppeling ging wel een stuk prettiger met alleen al een nieuwe nemercilinder.
Wat mij opviel is dat mijn nemercilinder vol met "roestwater" zat, geen remvloeistof meer in.
Wordt vaak vergeten als er remvloeistof vervangen wordt, bij mij duidelijk het geval.
Nogmaals, toen je bijgevuld hebt, zat het slangetje naar je koppeling toen nog onder het niveau, 1 luchtbel zorgt ervoor dat je pedaal niet meer omhoog komt.
Misschien dat iemand anders een nog zinniger antwoord kan geven.