[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Probleem magnetische koppeling fan : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 8:30 am

Probleem magnetische koppeling fan

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem magnetische koppeling fan

Berichtdoor -Juliet- » vr aug 08, 2014 3:08 pm

Hallo allemaal,

de afgelopen hebben we op verschillende manier de koppeling van de koelings-fan van de motor proberen aan te sluiten op zo'n manier dat de zekering niet direct doorbrandt, maar het lijkt er inmiddels toch echt op dat er geen sprake is van kabelbreuk, maar van een probleem in de magnetische koppeling. We hebben de weerstand van de koppeling ook doorgemeten en die is aanzienlijk lager dan die van de 190 met een zelfde blok waar we het mee vergeleken hebben (1.6 ohm vs 15 ohm). Iedere keer als we hem aansluiten op de accu is het tik-tik, rap achter elkaar: een tik van het inschakelen en een tik na het doorbranden van de zekering. Hij doet het dus wel, maar hij brandt telkens de zekering op, ook als we er een losse, gezekerde, kabel direct van de accu op zetten. Nu willen we dus graag de koppeling los halen, maar we lopen vrij letterlijk vast; de vier torx boutjes die in de koppeling zitten krijgen we maar niet los, vooral ook niet omdat de koppeling meedraait als je de boutjes los probeert te draaien. Nu is het natuurlijk wel zo dat we er vrij zeker van zijn dat de koppeling kapot is, dus op zich durven we die gok ook wel te nemen en hem te slopen bij het demonteren, maar hij moet er sowieso af, om het algehele koelingsprobleem dat hiermee ontstaan is op te lossen. Heeft iemand nog tips om deze boutjes los te krijgen of kan iemand mij misschien vertellen wat een geschikte manier is om op een andere manier de koppeling los te krijgen zodat er een nieuwe op kan?

Groetjes,
Julia
-Juliet-
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: vr jun 06, 2014 12:33 pm
Woonplaats: Garyp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten