[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
probleem met optrekken/gasgeven (opgelost) : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 8:03 am

probleem met optrekken/gasgeven (opgelost)

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

probleem met optrekken/gasgeven (opgelost)

Berichtdoor hakes » vr mei 13, 2011 4:56 pm

probleemgeval 300D 1986 275 dkm.
Het volgende probleem doet zich soms voor ,
Als ik optrek (motor koud) en meestal als ik doorschakel naar tweede versnelling
dan lijkt het alsof de gaskabel geen dienst doet , m.a.w. de motor reageerd niet
op gasgeven.
Na een beetje spelen met gaspedaal gaat de boel weer aan de gang.Daarna alles
weer normaal.
Wie heeft een simpele verklaring voor dit alles.
groet hakes
hakes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: za dec 25, 2010 1:39 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: probleem met optrekken/gasgeven

Berichtdoor Vinnievw » zo mei 15, 2011 9:45 pm

Ik zou beginnen met het dempertje dat op het gasstangenstelsel zit. Achteraan bij de motor. Verder is het een vrij degelijk systeem (volledig mechanisch) dat niet zo heel veel problemen heeft.
Vinnievw
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 279
Geregistreerd: wo dec 09, 2009 9:58 pm
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: probleem met optrekken/gasgeven

Berichtdoor hakes » di jul 12, 2011 9:29 pm

probleem opgelost
Ik heb vorige week een grote beurt uitgevoerd en kwam eindelijk
( hoop ik ) de dader tegen.
Het kleine transparante voorfilter zat totaal verstopt en ik denk dat deze
ervoor gezorgd heeft dat er af en toe een vacuum getrokken werd in de
brandstoftoevoer.
Nadat ik dit filtertje vervangen had heb ik er geen last meer van gehad.
Ook het accelereren is vele malen beter dan voorheen , dus niet bezuinigen op een
filtertje van een paar euri.

nog dank voor reacties

hakes
hakes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: za dec 25, 2010 1:39 pm
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten