[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Startproblemen 220TE 1993 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu zo apr 28, 2024 6:25 am

Startproblemen 220TE 1993

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Startproblemen 220TE 1993

Berichtdoor leendert » zo jul 18, 2010 6:19 pm

hallo ik wil jullie graag volgend probleem voorleggen,

kheb sinds 2 jaar een W124 220TE heerlijke auto om mee te rijden .
maar heb regelmatig problemen met starten.
koud starten geen probleem ,met warme motor wel, gaat gewoon goed rond
maar slaat niet aan.
op gegeven moment trucje ondekt als tie niet aansloeg, 1 keer op rempendaal trappen en hij sloeg gelijk aan
rara hoe kan dat ,maar het werkte wel,en als tie loopt doet tie het gewoon prima ook onder het rijden niks aan de hand.
zo een tijdje gereden begaf het overspanningsrelais het ,maakte een heel hard trillend geluid.
ander overspanningsrelais gekocht hier zat een blauwe zekering in op de oude een rode maar dat was gewoon goed werd mij verteld.
nieuw relais erin gezet starten en lopen.
vier weken geen enkel probleem er mee gehad tot afgelopen week begint het startprobleem weer, nu 2 keer gehad.
en wou van de week starten was accu helemaal leeg nergens geen spanning meer op,
opgestart met andere Mercedes 3 a 4 min aan de klemmen voordat de motor een beetje rond ging maar sloeg wel gelijk aan.
gelijk naar garage om accu te laten meten,accu is goed wordt goed bij geladen
wil ik daar wegrijden, nie meer aan willen slaan.
de brandstofpomp hoorde je ook niet meer zoemen/draaien
overspannings relais was enorm warm, gewoon heet, is ook nie goed denk ik.
de garage naar de mercedesdealer gebeld ivm met warmte overspanningsrelais.
die zeiden dat er ergens kortsluiting zit omdat relais zo warm is.
auto staat nu bij een garage en men heeft hm geprobeerd te starten,koud geen probleem ,warm looptie net 1 of 2 seconden en valt dan uit men denkt dat het oude alarm/startonderbreking (zit er op maar nog nooit gebruikt is afgesloten zeiden ze toen ik auto kocht)ergens sluiting maakt omdat het probleem alleen bij het starten is omdat benzinepomp niet werkt en overspanningsrelais recent al is vervangen.
op de afstandsbedienings kastjes staat "GT auto alarm model: 82"

wat denken jullie waar dit probleem aan zou kunnen liggen???
alvast bedankt voor evt tips/advies

leendert
leendert
 


Re: STARTPROBLEMEN W124 220TE 16V 1993

Berichtdoor JantjeV8 » zo jul 18, 2010 8:50 pm

Ik weet het niet zeker, maar normaal gesproken heeft je rem(pedaal) totaal niets met motorloop te maken.
Als die zaken wel met elkaar in verband gebracht gaan worden, denk ik aan een massaprobleem.
Benzine en vonk zijn te controleren, zowel warm als koud.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: STARTPROBLEMEN W124 220TE 16V 1993

Berichtdoor leendert » ma jul 19, 2010 7:35 pm

weten jullie misschien of een overspanningsrelais heel erg gevoelig is voor vocht???
in het relais wat er nu in zit, zat condensvorming onder het afdekklepje waar de zekering zit.
want het probleem begon na zware regenval van vorig weekend.
gaan nu eerst met een ander overspanningsrelais van zn zelfde Mercedes testen of tie het
daarmee evt wel doet.

word vervolgd...

gr leendert
leendert
 


Re: STARTPROBLEMEN W124 220TE 16V 1993

Berichtdoor JantjeV8 » di jul 20, 2010 6:37 am

Tot mijn eerste W124 op benzine had ik nooit van het overspanningsrelais gehoord. Nu lijkt het wel of dat ding de oplossing is bij iedere storing... Wonderlijk componentje. Ben benieuwd.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: STARTPROBLEMEN W124 220TE 16V 1993

Berichtdoor leendert » di jul 20, 2010 9:37 pm

overspanningsrelais niet kapot ,getest bij andere W124 loopt meteen.
bezinepomp doorverbonden ,werkt perfect, krijg nu alleen geen vonk.
toch maar kijken bij het alarm/startonderbreker of daar het probleem zit van kortsluiting of iets.
hebben jullie misschien nog tips advies?
khoor het graag

gr leendert
leendert
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten