Hallo iedereen, ik ben nieuw hier.
Jaren geleden heb ik een mooie E250TD gereden, helaas hebben we deze wagen verkocht (door omstandigheden), al veel spijt van gehad.
Een tijd geleden heb ik en Nederlandse E300D geïmporteerd die OK leek, en ik als oldtimer wou inschrijven. De auto heeft 407.000km op de teller en rijdt nog behoorlijk goed / strak.
Helaas is dit een beetje een horrorverhaal geworden met tal van problemen door gebrekkig onderhoud en het gebruik van foute vervangstukken enz...
Reeds aangepakt:
-4 kriksteunen opgelast + gespoten
-gaten in bodemplaat en kofferbak gelast en gespoten
-Remblokken achter vervangen
-Handrem bijgespannen
-koplampen gekit (lek)
-brandstofleidingen vervangen (diesel lek)
-retourleidingen vervangen (lek)
-olie, oliefilter, dieselfilter vervangen
To do:
-Gloeiers los krijgen en vervangen (start en 3 cylinders ofzo, erg moeilijke koude start)
-Ombouwsysteem voor PPO fatsoeneren
-Radio aan de praat krijgen
-roest spatborden bijwerken
-versnellingspook vastzetten
-... nog allerlei waarschijnlijk
Ondertussen zijn er dus een aantal problemen opgelost, maar één groot probleem waarvoor de auto ook is afgekeurd, en ik hem dus niet kan inschrijven, is dat de rubbers van het achterste subframe versleten zijn.
Het subframe zelf heeft last van corrosie, nog niet te erg, maar wel aan te pakken.
Ik zou dit willen verwijderen, schuren en lakken en weer monteren met nieuwe rubbers.
Of, koop ik beter een gereviseerd subframe inclusief de voorgemonteerde rubbers enz?
Ik vond al wat interessante video's met DIY tips voor het verwijderen van de rubbers, maar alle tips zijn welkom.
Is het verwijderen en monteren van het subframe te doen zonder lift of put?