[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Ventlatie (4 standen) schakelaar : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 26, 2024 4:09 pm

Ventlatie (4 standen) schakelaar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ventlatie (4 standen) schakelaar

Berichtdoor Satjoh » do sep 04, 2008 5:54 pm

Mijn W124 230CE uit 1990 heeft oa airco. Met de linker standenschakelaar bedien je de ventilatemotor voor de luchttoevoer.
Stand I werkt niet (de andere allemaal wel).
Is dit te repareren of is het vervangen. Weet iemand waar zo'n exemplaar (sloperij?) te koop is.
vr gr :unsure:
Satjoh
 


Re:Ventlatie (4 standen) schakelaar

Berichtdoor Satjoh » zo sep 07, 2008 12:34 pm

Echt niemand maar enig idee?
Satjoh
 


Re:Ventlatie (4 standen) schakelaar

Berichtdoor Thing » zo sep 07, 2008 6:05 pm

Je zal toch de schakelaar door moeten meten, schakelgedrag kan ik helaas niet vinden.

7. Voeding
1. Lucht omschakel ventiel Schakelt met stand 1
2. Stand 1
4. Stand 2
6. Stand 3
8. Stand 4

3 en 5 is verlichting.

Ik denk ook dat de weerstand linksvoor in de auto naast de zekeringkast getest moet worden.
Doormiddel van deze weerstand wordt de snelheid geregeld (denk ik)
Kijk even of een garage je wil helpen. Ga met een gedemonteerde auto heen en vraag of er en andere weerstand geprobeerd kan worden.
Mocht deze stuk zijn, zoek dan wel even verder naar het probleem, deze weerstand mag en kan niet zomaar stuk gaan.

1. Stand 1
3. Stand 2
4. Stand 3
2. Stand 4
5. Massa

6 polige stekker
1 - 3 1,8 ohm
3 - 4 0,8 ohm
2 - 4 0,45 ohm

Pen 2 gaat direct door naar een van de twee polige.
Pen 5 gaat direct door naar een van de twee polige. (massa)
2 polige stekker gaat naar de ventilator

Ik denk dus dat de weerstand tussen pen 1 en 3 stuk is.

Thing
Laatst bijgewerkt door Thing op zo sep 07, 2008 6:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Info. gevonden
Thing
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast