Startprobleem W124 na stilstaan
Geplaatst: za apr 30, 2016 2:45 pm
Hoi Allemaal,
Ik heb mijn Mercedes 200 een tijd (winter) stil laten staan. Ik rijd er heel weinig mee, en eigenlijk heeft hij de laatste tijd met starten en dan goed wegkomen van plek wat moeite, na wat opwarmen geen problemen verder. Vervolgens na deze winterstop toch normaal ongeveer 15km heen en 15km terug gereden. De blower motor deed het de gehele rit niet, dus eerst de zekeringen gechecked.
Bij thuiskomst, bleek tijdens het zoeken van blower motor probleem, de benzine toevoerslang van de carburateur losgeschoten! Weet niet precies wanneer, maar ben verbaasd dat ik nog thuis ben gekomen. Vervolgens weer aangesloten en blowermotor verder gaan (onder)zoeken.
Na een weekje of 2 (heb niet veel tijd, en ben behoorlijk nieuw op dit gebied, maar wel technisch onderlegd), probeerde ik de auto weer eens te starten, maar niet meer dan wat laatste schokken en spurten, kreeg hem niet stationair. Alsof het laatste beetje benzine verbruikt was in het systeem.
Ik zag dat het benzine lampje ook brandde en vermoed nu dat het laatste beetje vuile benzine ergens een opstopping veroorzaakt. Eerst benzine wat aangevuld, toen de accu 1x leeg gestart.
Vervolgens met rem reiniger geprobeert te starten, en dan slaat hij wél aan. Normaals gecheckt of er bezine uit de benzine-pomp komt (slangetje dat losgeschoten was), en dat komt er... Het rare is, dat de benzine-pomp, bij mij voorin zit, terwijl ik overal lees dat deze rechtsonder, naast de filter en ander component zou zitten. (Wellicht heeft dat met ombouw van gas te maken gehad) Bij mij zie ik dus de pomp voorin zitten en direct naar de carburateur gaan. (Anders had ik de filter schoon kunnen maken wellicht??)
Daarom denk ik nu dat de carburateur het probleem veroorzaakt van niet starten. Dit denk ik omdat er een onbekende hoeveelheid bezine is verloren (lampje ging branden, dus wellicht vieze bezine ergens in systeem), auto start wel op remreiniger en toevoerslang bij carburateur inlaat geeft benzine). Ik ben een leek wat betreft autotechniek, maar probeer info te verzamelen en heb helaas niet meer middelen dan een simpele gereedschapskist.
Is het realistisch dat ik zelf de carburateur los ga maken en reinigen? Of zie ik iets over het hoofd en zou het probleem ergens anders zitten?
Ik heb mijn Mercedes 200 een tijd (winter) stil laten staan. Ik rijd er heel weinig mee, en eigenlijk heeft hij de laatste tijd met starten en dan goed wegkomen van plek wat moeite, na wat opwarmen geen problemen verder. Vervolgens na deze winterstop toch normaal ongeveer 15km heen en 15km terug gereden. De blower motor deed het de gehele rit niet, dus eerst de zekeringen gechecked.
Bij thuiskomst, bleek tijdens het zoeken van blower motor probleem, de benzine toevoerslang van de carburateur losgeschoten! Weet niet precies wanneer, maar ben verbaasd dat ik nog thuis ben gekomen. Vervolgens weer aangesloten en blowermotor verder gaan (onder)zoeken.
Na een weekje of 2 (heb niet veel tijd, en ben behoorlijk nieuw op dit gebied, maar wel technisch onderlegd), probeerde ik de auto weer eens te starten, maar niet meer dan wat laatste schokken en spurten, kreeg hem niet stationair. Alsof het laatste beetje benzine verbruikt was in het systeem.
Ik zag dat het benzine lampje ook brandde en vermoed nu dat het laatste beetje vuile benzine ergens een opstopping veroorzaakt. Eerst benzine wat aangevuld, toen de accu 1x leeg gestart.
Vervolgens met rem reiniger geprobeert te starten, en dan slaat hij wél aan. Normaals gecheckt of er bezine uit de benzine-pomp komt (slangetje dat losgeschoten was), en dat komt er... Het rare is, dat de benzine-pomp, bij mij voorin zit, terwijl ik overal lees dat deze rechtsonder, naast de filter en ander component zou zitten. (Wellicht heeft dat met ombouw van gas te maken gehad) Bij mij zie ik dus de pomp voorin zitten en direct naar de carburateur gaan. (Anders had ik de filter schoon kunnen maken wellicht??)
Daarom denk ik nu dat de carburateur het probleem veroorzaakt van niet starten. Dit denk ik omdat er een onbekende hoeveelheid bezine is verloren (lampje ging branden, dus wellicht vieze bezine ergens in systeem), auto start wel op remreiniger en toevoerslang bij carburateur inlaat geeft benzine). Ik ben een leek wat betreft autotechniek, maar probeer info te verzamelen en heb helaas niet meer middelen dan een simpele gereedschapskist.
Is het realistisch dat ik zelf de carburateur los ga maken en reinigen? Of zie ik iets over het hoofd en zou het probleem ergens anders zitten?