[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W124Club.nl • Bedrading centrale deuvergrendeling : Techniek
Pagina 1 van 1

Bedrading centrale deuvergrendeling

BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2021 11:56 pm
door Lieven Fonteyne
Bij de pomp van de centrale deurvergrendeling vind ik twee fiches. Een fiche met twee draden en een fiche met drie draden. De fiche met twee draden veronderstel ik is de voeding, Dus gewoon + en -. De fiche van drie komt van de deuren en is het bevel om de pomp te bedienen (denk ik). De draden zelf wat zijn of doen die? Ik denk ieder draad komt van een deur of klep en geeft een massa impuls voor open of sluiten. Elders lees ik dan de draden geven - bij sluiten en + bij openen. Graag had ik het schema of uitleg van de draden gekregen. Want bij het openen van de deuren blijft de pomp bekrachtigd. Met schema of uitleg over de bedrading kan ik op zoek gaan over naar de fout van mijn centrale deurvergrendeling. Iemand op de hoogte van het schakelschema bij een centrale deurvergrendeling van een E250 D break van 1994 (W124 serie III).

Re: Bedrading centrale deuvergrendeling

BerichtGeplaatst: do feb 25, 2021 12:21 pm
door MB-Max
Bijgevoegd een elektrische schema voor de CV. Zo te zien komen er 6 kabels vanuit de pomp. 3 naar de voordeuren + kofferklep, 1 constant + en 2 sturingsdraden.

Re: Bedrading centrale deuvergrendeling

BerichtGeplaatst: do feb 25, 2021 2:08 pm
door Shostakovich124
Er is al veel geschreven over CV problemen maar vooruit...
Het doordraaien van de pomp bij het openen van de auto zit waarschijnlijk in het pneumatische deel van de CV.
Bij openen bouwt de pomp druk op en bij het bereiken van + 0,42 Bar stopt de pomp.
Als die + 0,4 Bar niet wordt bereikt, door bv een lek ergens in het systeem, blijft de pomp draaien.
Het sluiten werkt zo te lezen wel, waarschijnlijk wordt dan door het vacuüm diezelfde lek "dicht gezogen".

De werking/aansturing van de CV pomp kan je makkelijk testen.
Het leiding verdeelstuk er af halen, wel eerst de borgpen uittrekken, en dan de auto een paar keer openen/sluiten.
Bij een sluiting of opening moet de pomp gaan draaien en dan sluit je het tuitje af met een vinger.
Stopt telkens de pomp, is deze iig goed en zal er ergens een lek in het systeem zitten.