slecht lopende motor.
Geplaatst: di jan 16, 2024 1:20 am
Dag allemaal,
onlangs ben ik begonnen met een project. Het gaat om een W124 M103 300CE uit 1988 met een ke-jetronic.
bij aanschaf liep motor niet stiationair maar wel met aardig wat gas geven.
compressie test gedaan alle 6 cilinders zaten tussen de 10.3 en 11.7 bar.
daarna heb ik de motor uit elkaar gehaald en het volgende gedaan:
cilinderkop gevlakt.
kleppen opnieuw ingeschuurd.
nieuwe klepseals.
nieuwe cilinderkoppakking.
nieuwe benzinepompen (niet orgineel 2 x 5 bar brandstofpompen 52 mm diameter)
nieuwe brandstoffilter.
andere spinnenkop.
nu moet de auto 2x gestart worden om hem aan de praat te krijgen met een beetje gas geven.
maar als hij eenmaal aan is loopt hij de eerste minuut als een zonnetje en daarna begint hij te pendelen.
brandstofdruk voor de spinnenkop is 5.6 bar.
brandstofdruk op de koude start injector is 5.1 bar.
druksverschil ingesteld op 0.4 bar met de EHA, dus de druk is dan 4.7 bar.
wie kan mij helpen om deze mooie wagen weer volledig mooi te laten draaien?
en heeft de ke-jetronic altijd een lambda sensor nodig? ik kan op mijn auto 300CE uit 1988 geen lambda sensor vinden..
alvast bedankt voor het meedenken.
groet Ronald
onlangs ben ik begonnen met een project. Het gaat om een W124 M103 300CE uit 1988 met een ke-jetronic.
bij aanschaf liep motor niet stiationair maar wel met aardig wat gas geven.
compressie test gedaan alle 6 cilinders zaten tussen de 10.3 en 11.7 bar.
daarna heb ik de motor uit elkaar gehaald en het volgende gedaan:
cilinderkop gevlakt.
kleppen opnieuw ingeschuurd.
nieuwe klepseals.
nieuwe cilinderkoppakking.
nieuwe benzinepompen (niet orgineel 2 x 5 bar brandstofpompen 52 mm diameter)
nieuwe brandstoffilter.
andere spinnenkop.
nu moet de auto 2x gestart worden om hem aan de praat te krijgen met een beetje gas geven.
maar als hij eenmaal aan is loopt hij de eerste minuut als een zonnetje en daarna begint hij te pendelen.
brandstofdruk voor de spinnenkop is 5.6 bar.
brandstofdruk op de koude start injector is 5.1 bar.
druksverschil ingesteld op 0.4 bar met de EHA, dus de druk is dan 4.7 bar.
wie kan mij helpen om deze mooie wagen weer volledig mooi te laten draaien?
en heeft de ke-jetronic altijd een lambda sensor nodig? ik kan op mijn auto 300CE uit 1988 geen lambda sensor vinden..
alvast bedankt voor het meedenken.
groet Ronald