Pagina 1 van 1
kachelproblemen
Geplaatst:
za jan 17, 2009 5:53 pm
door fireblade27
in mijn 300D oxycat van 95 wordt het ook loeiheet in de auto zelfs als ik de kachel helemaal uit heb staan , ik heb de kachelkraan inmiddels vervangen maar het heeft niets geholpen het wordt nog steeds heet in de auto , wat kan het verder nog zijn ????
alvast bedankt , vr gr fireblade27
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
zo jan 18, 2009 8:56 am
door Thing
Hebben beide zijde het of alleen een?
Bij het binnenlampje voor zit een sensor is deze nog wel schoon? Binnenlampje verwijderen en controleren/door blazen.
Bij mij werd de passagiers zijde bloedheet, ik moest de potmeter opnieuw solderen. Verwijder de kachel unit en soldeer deze opnieuw.
Het kan ook zo zijn dat hij echt de geest heeft gegeven.
Edit: Ik zie dat er ook twee voelers in de warmtewisselaars achter de controleunit/radio zitten.
Thing
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
za jan 24, 2009 8:50 am
door fireblade27
beiden zijden worden heet , ik heb de sensor bij de binnenlampje schoongemaakt maar het wordt nog steeds heet , kan alleen nog even achter de controleunit kijken , weet iemand ook hoe ik dit los kan halen zonder het te beschadigen ???
fireblade27
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
za jan 24, 2009 2:53 pm
door Rikus
Hi, ik las je probleem. Wellicht heb je wat aan het zelf te maken test gereedschap waarover ik elders op dit forum heb geschreven.
Waar ik ook nog even nieuwsgierig naar ben is of je toevallig ook koplampwissers hebt. Onder de tank van je ruitewisservloeistof zit namelijk een extra omlooppomp voor je kachelsysteem. Het wil wel eens voorkomen dat er ruitewisservloeistof lekt langs het pompje voor de koplampen (zit aande zijkant van het reservoir) waardoor de omlooppomp sluiting kan maken. (ik heb dit zelf bij de hand gehad, het lekte precies in de stekker van de omlooppomp. Bij mij had dit tot gevolg dat het bedieningspaneel doorbrande. Klakkeloos vervangen had dus geen zin want die brande gelijk weer door. Zo kwam ik er wel achter dat het niet de bediening zelf was. deze kon ik gelukkig nog repareren met 2 nieuwe weerstanden.
Het kan inderdaad dus zijn dat je bedieningsprint slecht gesoldeerd is. maar de zojuist gegeven optie is zeker ook een typische W124 kwaal.
Je schrijft namelijk dat beide kanten vol hete lucht blasen. Dit betekent dus dat de kachelkraan niet bedient wordt en dus vol open staat. Op de volgende link kun je de test tool vinden: Hiermee kun je in ieder geval controleren of je bedieningsprint wel of niet werkt.
evt. heb ik de mijne nog liggen evenals een omlooppomp overigens.
Succes en groeten,
Rikus
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
di jan 27, 2009 12:34 pm
door Koelstra
Hoi jou probleem klinkt bekend de mijne deed het zelfde kheb de kachel unit met printplaat door een ander (gebruikte) laten vervangen. werkt weer super. zit boven je radio.
Als je hem eruit haalt ruikt hij waarschijnlijk vebrand.
succes gr MB rijder
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
wo jan 28, 2009 3:17 pm
door fireblade27
bedant voor alle tips , ik ga op zoek naar een gebruikte kachelprintplaat , ik heb geen koplampsproeiers , ga er dan vanuit dat het in de printplaat zit .
vr gr fireblade27
Re:kachelproblemen
Geplaatst:
wo jan 28, 2009 6:34 pm
door wallietax
Met of zonder airco?
Kijk even naar het MB of Bosch nummer wat er op staat,ik heb er ook
nog wat liggen.
gr.wallietaxB)