Wat een kwakkeljournalistiek in die plus en minpunten van dat blad.
1. Je caravan moet je altijd erg zorgvuldig laden. (iets wat blijkbaar geen kat nog kan)
PS: Die van jou hangt achterover, dus je bent al slecht bezig.
2. Stabilisator heb je altijd best erop staan en die electronische rommel heb je ook vandaag de dag nog altijd niet nodig.
3. Maximale prestaties bij hogere toerentallen... Daarvoor moeten we een autoblad kopen om dat te weten?
Nu, 90km/u in 3de constant met zijn caravan erachter? Dan moeten de wiellagers van die caravan of de auto es nagekeken worden want hier klopt iets niet
Het is alsof we in de jaren 80-90 niet met een caravan zouden kunnen rijden hebben aan redelijke snelheid.
Wij hadden toen een dubbelasser (Hobby 610) en hebben die jaren getrokken met een W124 (we hebben tussen 86 en 96 geen andere wagens gehad). D'r hingen serieuze Tunisi stabilisatoren tussen en dat bolde stabiel 120km/u.
Vijfde versnelling kon je maar weinig gebruiken, maar derde kwam er echt maar bergop bij kijken.
Vandaag is het plots alsof je een oud hok zou hebben dat al zijn trekkwaliteiten kwijt is gespeeld.
En nee, het is niet "bijna nergens toegestaan meer dan 80 of 90 te rijden met de caravan". In Belgiƫ en Frankrijk ligt de toegelaten snelheid op hetzelfde niveau als voor een wagen, i.e. resp 120 / 130km/u. Bergaf staan er inderdaad borden dat je maar 90 mag. En voor een beetje ervaren caravanner hoeft dat bord er niet te staan want bergaf hou je zowieso de boel rustig.