hallo,
Wat voor slijtagedeel je ook gebruikt neemt, dev prijs moet in verhouding bl;ijven tot het risico wat je hebt dat de levensduur erg kort is.Onderdelen waar veel montagearbeid in zit gebruik ik liever niet tweedehands/gebruikt.
Hydrauliscghe schokbrekers zijn echter zo aan de prijs dat ik in dit geval ook gebruikte voor een redelijke prijs zou proberen te vinden. Ik ben bang dat dit bij een sedan niet meevalt. Ik heb nog wel een paar gewone schokbrekers(komen goed omhoog en zijn kurkdroog aan de buitenkant )voor je die je anders even tijdelijk zou kunnen monteren totdat je geholpen bent aan hydraulische.De pomp kun je er ook afhalen maar dan moet je een klepdeksel voor een motor zonder pomp monteren.Doorverbinden zou ik alleen doen met het reseroir er nog tussen anders loopt hij droog(en mogelijk vast)
Hoeven de wereld uit niet te kosten want ze liggen in de weg.
Ook ik kwam er achter toen ik de achteras van een sedan onder een combi wilde zetten dat de achterschokbrekers van een sedan(met een gat in de draagarm) niet hetzelfde zijn als van een combi die twee gaten in de draagarm heeft. Ik heb nog een setje voor een combi liggen als iemand belangstelling heeft.
Er zijn in Belgiƫ wel meer zaken die dezelfde originele MB delen als in Nederland goedkoper leveren(in ieder geval bij MB vrachtauto's)
@ Joan, zolang ik een MB 124 heeft hebben we hydraulische veren achter.Bij de eerste hebben we nooit problemen gehad en bij de tweede hebben we een keer veerbollen gehad, eenmaal goed daarna nooit meer problemen. Als je met wisselende vrachten,passagiers, aanhangers etc rijd is het een fantastisch systeem. De politie ziet nooit van een afstand hoeveel je nu daadwerkelijk bij je heeft
en je koplampen staan altijd goed afgesteld.
groeten en succes Nico