[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Vreemd gevalletje met Becker 1430's : Interieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 4:19 am

Vreemd gevalletje met Becker 1430's

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Vreemd gevalletje met Becker 1430's

Berichtdoor EricH » zo mei 10, 2015 4:18 pm

Beste mensen,

In mijn A124 zit een Becker 1430 systeem , dus een head unit in het dashboard, en de tuner/versterker achter in de kofferbak.
Tevens zit er ook een sound system in.
Vorig jaar werkte regelmatig alles perfect. Maar ook zo af en toe leek het alsof de antenne niet aangesloten was en kreeg je enkel ruis. Het cassette gedeelte werkte prima.

Intussen heeft de auto heel de winter in de stalling gestaan (6 maanden), met de accu gewoon aangesloten en af een toe een druppel-lader voor enkele dagen aangesloten.

Nu heb ik de auto weer uit de stalling gehaald en merk ik dat de radio een andere klacht heeft. Meestal hoor ik een zender maar ongeveer 0,5 SEC. als ik dat station selecteer, daarna is het stil. Kies ik een andere zender (van de voorkeurzenders), dan hoor ik die ook maar 0,5 SEC., en dan is het weer stil. Eén keer heb ik de radio er op betrapt dat de zenders het gewoon prima deden, maar daarna is dat niet meer voorgekomen. Het cassettegedeelte werkt prima. Ook de subwoofers doen het.

Nu heb ik toevallig nog een andere set 1430's liggen, dus mijn idee was daarvan de tuner/versterker in de auto te monteren. Zo gezegd, zo gedaan, en de zenders blijven dan hoorbaar, dus dat is goed, alleen heb ik dan een ander probleem: de subwoofers doen het dan niet, de andere 4 luidsprekers wel.
En dat kan ik niet plaatsen, want de versterker voor de subwoofer heeft zijn eigen voedingsstekker, en het geluidssignaal moet er ook aankomen.

En ik kan gewoon de andere tuner/versterker weer terug monteren, dan heb ik het oude probleem weer. En als ik de "nieuwe" tuner/versterker weer er in zet, dan heb ik het nieuwe probleem weer. Dat is dan wel weer consequent.

Wie is er goed thuis in deze Beckers en kan mij vertellen wat hier aan de hand is?

Groet, Eric.
EricH
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 302
Geregistreerd: ma mei 02, 2011 11:52 am
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: E320 Cabriolet
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten