@ Richard: ik heb nog nooit zelf een 911 gehad, ik weet dat een 911 altijd - zeker voor sportwagenbegrippen - een betrouwbaar scheurijzer is en is geweest, maar een 50 jaar oude auto, zelfs een 911, lijkt mij niet echt geschikt als daily driver. Ik heb verschillende oudere auto's gehad, voornamelijk Saab en Mercedes en ook een Golf, maar op een gegeven moment gaan door ouderdom en gebruik dingen gewoon kapot. Roest is nog wel het grootste spook, Porsche heeft daar ook last van gehad, maar is volgens mij ergens rond 1973, met de invoering van de harmonicabumpers overgestapt op verzinkte carrosserieën. Daarmee hebben ze een enorme sprong vooruit gemaakt. Een goede oude 911 is al jarenlang onbetaalbaar en qua onderhoud is een Porsche sowieso altijd duur.
Overigens deel ik je mening dat huidige auto's kwalitatief minder lijken te zijn, veel fabrikanten zijn er op uit om zo veel en zo vaak mogelijk nieuwe modellen op de markt te brengen, voor kwaliteit lijkt gewoon minder aandacht te zijn. ook Mercedes maakt zich hier schuldig aan. Elke nieuwe Benz lijkt minder goed in elkaar te zitten dan zijn voorganger.
Ja, en waarom moeten electrische auto's sneller dan het licht zijn? Volgens mij is er de laatste jaren sowieso een wedloop bezig wie het snelst is. Ik zie dit met lede ogen aan en vraag mij af wie hierop zit te wachten. Meer dan 300 pk lijkt mij volstrekt nutteloos in het huidige verkeer en het is alleen maar frustrerend omdat je een potentieel hebt wat je alleen op een circuit kunt benutten. Voor wat betreft electrische auto's heeft Tesla de toon hiermee gezet en, laten we eerlijk zijn, die hebben het electrische rijden wel op de kaart gezet en sexy gemaakt. Een Nissan Leaf of een Prius zijn nou ook niet echt broekenbollers. De geest is uit de fles en die krijg je er niet in terug. Wen er maar aan....