W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma jan 18, 2021 1:14 am

Waarom zijn "we"zo traag ?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Mafkees

Re: Waarom zijn "we"zo traag ?

Berichtdoor BobKoppert » wo nov 25, 2020 5:35 pm

@ Richard: ik heb nog nooit zelf een 911 gehad, ik weet dat een 911 altijd - zeker voor sportwagenbegrippen - een betrouwbaar scheurijzer is en is geweest, maar een 50 jaar oude auto, zelfs een 911, lijkt mij niet echt geschikt als daily driver. Ik heb verschillende oudere auto's gehad, voornamelijk Saab en Mercedes en ook een Golf, maar op een gegeven moment gaan door ouderdom en gebruik dingen gewoon kapot. Roest is nog wel het grootste spook, Porsche heeft daar ook last van gehad, maar is volgens mij ergens rond 1973, met de invoering van de harmonicabumpers overgestapt op verzinkte carrosserieën. Daarmee hebben ze een enorme sprong vooruit gemaakt. Een goede oude 911 is al jarenlang onbetaalbaar en qua onderhoud is een Porsche sowieso altijd duur.

Overigens deel ik je mening dat huidige auto's kwalitatief minder lijken te zijn, veel fabrikanten zijn er op uit om zo veel en zo vaak mogelijk nieuwe modellen op de markt te brengen, voor kwaliteit lijkt gewoon minder aandacht te zijn. ook Mercedes maakt zich hier schuldig aan. Elke nieuwe Benz lijkt minder goed in elkaar te zitten dan zijn voorganger.

Ja, en waarom moeten electrische auto's sneller dan het licht zijn? Volgens mij is er de laatste jaren sowieso een wedloop bezig wie het snelst is. Ik zie dit met lede ogen aan en vraag mij af wie hierop zit te wachten. Meer dan 300 pk lijkt mij volstrekt nutteloos in het huidige verkeer en het is alleen maar frustrerend omdat je een potentieel hebt wat je alleen op een circuit kunt benutten. Voor wat betreft electrische auto's heeft Tesla de toon hiermee gezet en, laten we eerlijk zijn, die hebben het electrische rijden wel op de kaart gezet en sexy gemaakt. Een Nissan Leaf of een Prius zijn nou ook niet echt broekenbollers. De geest is uit de fles en die krijg je er niet in terug. Wen er maar aan....
BobKoppert
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Bob
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W211 320CDI VW Golf IV

Berichtdoor RD500sec » wo nov 25, 2020 5:58 pm

@ Bob, natuurlijk vraagt een oudere auto onderhoud als je er dagelijks mee rijdt. Zelf heb ik enkele jaren met een 911 gereden, dagelijks, dat gaat prima, maar het is niet de meest voordelige keuze die je kunt maken. Wel een hele leuke.

Dat de geest uit de fles is, ben ik met je eens, maar ik wil er niet aan wennen :D
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Berichtdoor 19tuureluur86 » wo dec 23, 2020 10:25 pm

De meeste fijnstof ontstaat door wrijving van het rubber en asfalt, laat elektrische auto's nou ⅓ zwaarder zijn dan een gemiddelde brandstof auto. Maar ja de leugens reageren nou eenmaal in Den Haag en Brussel.
19tuureluur86
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Arthur
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: W123

Berichtdoor JosW124 » wo dec 23, 2020 10:51 pm

Ja Arthur, we worden constant belazerd.
Immers, de meeste brandstof wordt gebruikt om het voertuig te verplaatsen en niet de passagiers.
Idem voor elektriesch aangedreven gevallen want accus wegen nogal.
Alles draait om geld en de corruptie alom is daar de hoofdschuldige van.
Gelukkig leef ik een land(FR) waar geen idiote wegenbelasting geheven wordt en dat maakt het nog betaalbaar om twee 250TD's er op na te houden.
Ik betaal €400,- verzekering per jaar (X2 dus)dus daar valt goed mee te leven en blijft er genoeg over ze goed te onderhouden. Beiden hebben er inmiddels meer dan 500.000 opzitten dus wat is duurzaam?

Groet, Jos
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931