Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Gullwing
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
@ Quinten,
Ik denk dat je je aardig vergist in de aantallen W123 die zijn omgekat.
Het viel om de door jou al genoemde reden minder op. Toch pik ik de onzuivere exemplaren er zo uit.
Je sleept er nogal wat bij na mijn opmerking over absurd hoge MRB tarieven.
Ik keer het eenvoudig om. Er is op Denemarken na geen land in de EU waar autorijden zo duur is
als in Nederland. Hoge accijns op motorbrandstoffen, BPM en een torenhoge MRB zorgen daarvoor.
BPM wordt nu geleidelijk vervangen door CO2 tax, die zal zeker niet voordeliger uitvallen.
Nederland is wat auto's betreft altijd het afvoerputje van Europa geweest.
Auto's zijn inmiddels te complex om bij een flinke schade nog te herstellen.
Toen dat nog niet zo was kwamen er hele stromen vooral Duitse schadeauto's naar Nederland.
Die afval stroom gaat nu da andere kant op naar Polen, Bulgarije en de ELL staten.
Een nieuwe auto was voor veel gewone Nederlanders niet weggelegd, die moesten genoegen
nemen met een tweedehandsje. Dat is de realiteit.
"Juist die massa-omkat en het dagelijks (veel km's) rijden met diesel en LPG jonge belastingvrije
wagens is de oorzaak van het afschaffen."
Onzin. Er zijn best wel wat W124 en W201 omgekat maar het merendeel dat er rondreed was
wel degelijk voorzien van de oorspronkelijke identiteit.
Met enige moeite kon je in oa in Duitsland een aardige W124 of een W201 vinden die voldeed
aan de 25 jaar regel.
De eigenaar van de 300TDT uit 1986 werd gek gebeld door Nederlanders die de auto wilden kopen.
Door toeval was ik in de buurt van Schonau en heb die kombi meteen gekocht.
Niet het omkatten, niet het milieu maar pure geldhonger heeft meneer Slappers doen besluiten de
bestaande regeling voor oldtimers af te schaffen.
De vermeende opbrengst was zelfs al ingeboekt tijdens de vaststelling van het regeer accoord.
De maatregel is ongeacht de nadelige gevolgen voor een hele industrie doorgedrukt.
Dat werd door meneer Weekers letterlijk toegegeven: Het maakt me niet uit wat de gevolgen zijn
we gaan dit uitvoeren. Het staat in het regeer accoord.
Ik denk dat je je aardig vergist in de aantallen W123 die zijn omgekat.
Het viel om de door jou al genoemde reden minder op. Toch pik ik de onzuivere exemplaren er zo uit.
Je sleept er nogal wat bij na mijn opmerking over absurd hoge MRB tarieven.
Ik keer het eenvoudig om. Er is op Denemarken na geen land in de EU waar autorijden zo duur is
als in Nederland. Hoge accijns op motorbrandstoffen, BPM en een torenhoge MRB zorgen daarvoor.
BPM wordt nu geleidelijk vervangen door CO2 tax, die zal zeker niet voordeliger uitvallen.
Nederland is wat auto's betreft altijd het afvoerputje van Europa geweest.
Auto's zijn inmiddels te complex om bij een flinke schade nog te herstellen.
Toen dat nog niet zo was kwamen er hele stromen vooral Duitse schadeauto's naar Nederland.
Die afval stroom gaat nu da andere kant op naar Polen, Bulgarije en de ELL staten.
Een nieuwe auto was voor veel gewone Nederlanders niet weggelegd, die moesten genoegen
nemen met een tweedehandsje. Dat is de realiteit.
"Juist die massa-omkat en het dagelijks (veel km's) rijden met diesel en LPG jonge belastingvrije
wagens is de oorzaak van het afschaffen."
Onzin. Er zijn best wel wat W124 en W201 omgekat maar het merendeel dat er rondreed was
wel degelijk voorzien van de oorspronkelijke identiteit.
Met enige moeite kon je in oa in Duitsland een aardige W124 of een W201 vinden die voldeed
aan de 25 jaar regel.
De eigenaar van de 300TDT uit 1986 werd gek gebeld door Nederlanders die de auto wilden kopen.
Door toeval was ik in de buurt van Schonau en heb die kombi meteen gekocht.
Niet het omkatten, niet het milieu maar pure geldhonger heeft meneer Slappers doen besluiten de
bestaande regeling voor oldtimers af te schaffen.
De vermeende opbrengst was zelfs al ingeboekt tijdens de vaststelling van het regeer accoord.
De maatregel is ongeacht de nadelige gevolgen voor een hele industrie doorgedrukt.
Dat werd door meneer Weekers letterlijk toegegeven: Het maakt me niet uit wat de gevolgen zijn
we gaan dit uitvoeren. Het staat in het regeer accoord.
Laatst gewijzigd door Gullwing op za mei 03, 2014 11:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
StijnTheRock
@ MRB belangstellenden. Ik was laatst in EU land Litouwen waar ik vertelde hoeveel mrb ik moet betalen. De geemigreerde Nederlanders geloofden eerst niet hoeveel. Zij betalen nog geen 90 euro per jaar voor een Mercedes diesel E-klasse!!!
-
Gullwing
Tja, inmiddels overtreft de MRB de dagwaarde van veel W124 diesels. 
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
en daarom ben je haast gek er niet eentje te kopen, ze zijn haast te geefGullwing schreef:Tja, inmiddels overtreft de MRB de dagwaarde van veel W124 diesels.
-
StijnTheRock
Haha je zegt het helemaal goed
.
Al heb ik nog heel kort erover gedacht om mijn auto onder Litouwse vlag te brengen in ruil voor een paar zakelijke opdrachten met de Benz met Litouws kenteken in Nederland te rijden. Maar volgens mij kan dat niet legaal zijn?
Vorig jaar heb ik een paar keer een truck in Duitsland gehuurd en ben er later pas achter gekomen dat je als Hollander dan niet in NL mag rijden met een Duits kenteken vanwege de BPM verachillen.
Al heb ik nog heel kort erover gedacht om mijn auto onder Litouwse vlag te brengen in ruil voor een paar zakelijke opdrachten met de Benz met Litouws kenteken in Nederland te rijden. Maar volgens mij kan dat niet legaal zijn?
Vorig jaar heb ik een paar keer een truck in Duitsland gehuurd en ben er later pas achter gekomen dat je als Hollander dan niet in NL mag rijden met een Duits kenteken vanwege de BPM verachillen.
-
Gullwing
Op een truck zit geen BPM, als ingezetene mag je maximaal 14 dagen met een niet in Nederland geregistreerde
personenauto rijden. De "Litouwse" ontsnappingsroute is dus geen oplossing. Het mag niet.
Je valt aardig op met die witte platen. Dat wordt niks.
personenauto rijden. De "Litouwse" ontsnappingsroute is dus geen oplossing. Het mag niet.
Je valt aardig op met die witte platen. Dat wordt niks.
-
StijnTheRock
Dat klopt gullwing, ik heb er dan ook maar heel kort over nagedacht. Maar ik vind het wel raar dat je niet eens een Duitse auto of truck in NL mag rijden. Ook binnen die 14 dagen moet je dan een soort van vergunning/verklaring invullen en aanvragen met daarin het chassisnummer van het voertuig.
Ter verklaring: ik woon tegen de Duitse grens en daar een busje/truck huren is dan al snel een goede optie qua routing en prijs.
Ter verklaring: ik woon tegen de Duitse grens en daar een busje/truck huren is dan al snel een goede optie qua routing en prijs.
-
Gullwing
Het mag niet maar dat wil niet zeggen: het kan niet.
De controle is vrij slap. tenzij je twee keer in de week een burn out maakt
voor het plaatselijke douane kantoor zal het wel meevallen.
Ik denk dat je met LKw's nog veel minder in de kijker loopt.
Zit geen dikke kluif BPM op, daar is het de overheid om te doen.
De controle is vrij slap. tenzij je twee keer in de week een burn out maakt
voor het plaatselijke douane kantoor zal het wel meevallen.
Ik denk dat je met LKw's nog veel minder in de kijker loopt.
Zit geen dikke kluif BPM op, daar is het de overheid om te doen.
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok
Vanmorgen is de Benz voor de 4e keer op rij probleemloos, en met de complimenten van de keurmeester, door de APK gekomen.
Binnenkort nog een grote onderhoudsbeurt bij Bijsterbosch in Heerde, kan ze er weer een jaartje tegen aan.
Binnenkort nog een grote onderhoudsbeurt bij Bijsterbosch in Heerde, kan ze er weer een jaartje tegen aan.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
Vloeistoffen controle.
Alleen de ruitensproeier bijgevuld.
Bandenspanning gecontroleerd en gevuld.
Nog 2,5 duizend dan kan t weer ververst worden.
Alleen de ruitensproeier bijgevuld.
Bandenspanning gecontroleerd en gevuld.
Nog 2,5 duizend dan kan t weer ververst worden.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
TIZZ
Ik heb vandaag mijn E260 maar eens goed schoongemaakt en voorzien van een nieuwe antenne.
Ziet er weer een stuk beter uit. Het blijft een mooie wagen
Ziet er weer een stuk beter uit. Het blijft een mooie wagen
-
MichaelvAvS
Afgelopen dinsdag is de Benz voor de APK keuring geweest.
De Benz wandelde zo door de keuring heen en is zonder mankementen goed gekeurd.
De APK keuringsmeester zij mij dat hij in de veertig jaar dat hij auto's keurt nog nooit zo'n mooie en roestvrije
W124 heeft gezien wel toen ze net uitkwamen en de W124 nog net nieuw waren maar de afgelopen 15 jaar had hij nog nooit zo'n goede gezien als die van mij
Ik vond het fijn om te horen van een ander persoon dat ik een goede auto heb ik ben helemaal blij.
Gr Michael
De Benz wandelde zo door de keuring heen en is zonder mankementen goed gekeurd.
De APK keuringsmeester zij mij dat hij in de veertig jaar dat hij auto's keurt nog nooit zo'n mooie en roestvrije
W124 heeft gezien wel toen ze net uitkwamen en de W124 nog net nieuw waren maar de afgelopen 15 jaar had hij nog nooit zo'n goede gezien als die van mij
Ik vond het fijn om te horen van een ander persoon dat ik een goede auto heb ik ben helemaal blij.
Gr Michael
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok
Vandaag de 17 inch AMG Style II velgen onder de auto gezet.
Wim (MB Halle) heeft voor de passende wielbouten gezorgd
.
Ik was in eerste instantie van plan om de velgen opnieuw te laten poedercoaten, maar heb toch besloten hiermee te wachten tot de winterset er weer onder ligt.
De velgen zien er nog knap uit, dus kon het kon ook prima wachten.
Wim (MB Halle) heeft voor de passende wielbouten gezorgd
Ik was in eerste instantie van plan om de velgen opnieuw te laten poedercoaten, maar heb toch besloten hiermee te wachten tot de winterset er weer onder ligt.
De velgen zien er nog knap uit, dus kon het kon ook prima wachten.
- Bijlagen
-
- AMG.jpg (254.75 KiB) 2699 keer bekeken
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Vandaag een pompje ontvangen om de motorolie via de peilstok er uit te zuigen, is al een tijdje in de omloop en hoor er goede verhalen over. (hoef ik de bodemplaten, die ik niet wil missen, niet los te bouten)
Nieuw filter heb ik nog liggen.
10W40 TurboSyn , zelfde als wat erin zat, en waar ie geruisloos en lekvrij op loopt, gehaald, weer 8 liter.
Het weekend even weer vers op het sap zetten.
Hij heb weer 13.000 gedraaid zonder bij te hoeven vullen, vindt ik netjes!
Zo gaan we met verse olie op vakantie.
Via Inet hadden ze me 5 w 40 gestuurd, dat wil ik er niet in, heb ik ook geen ervaring mee, maar had verwacht dat ze me 10 w 40 zouden sturen, maar niet dus, deze olie gewoon weer van Novatech af gehaald, 100 meter bij mijn huis vandaan.
Nieuw filter heb ik nog liggen.
10W40 TurboSyn , zelfde als wat erin zat, en waar ie geruisloos en lekvrij op loopt, gehaald, weer 8 liter.
Het weekend even weer vers op het sap zetten.
Hij heb weer 13.000 gedraaid zonder bij te hoeven vullen, vindt ik netjes!
Zo gaan we met verse olie op vakantie.
Via Inet hadden ze me 5 w 40 gestuurd, dat wil ik er niet in, heb ik ook geen ervaring mee, maar had verwacht dat ze me 10 w 40 zouden sturen, maar niet dus, deze olie gewoon weer van Novatech af gehaald, 100 meter bij mijn huis vandaan.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
en bevalt het pompje? lijkt me inderdaad een stuk simpeler en schoner
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
Vandaag een onfortuinlijke haas de kop eraf gereden. Sorry, beest.
Verder ruim 400km probleemloze km's gemaakt op 1 dag.
Verder ruim 400km probleemloze km's gemaakt op 1 dag.
great minds tank alike
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Sebastiaancocoon schreef:en bevalt het pompje? lijkt me inderdaad een stuk simpeler en schoner
Yep, was zo gepiept, en geen gesmeer.
- ERKO
- Silver Boarder

- Roepnaam: Erwin
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: vw caddy life 2008
Even een karo interrieur geplaatst in top staat,staat super en zit ook nog goed.
Daarom gaat mijn ander interrieur in de verkoop deze is ook in zeer goede staat.(zie foto's).
Daarom gaat mijn ander interrieur in de verkoop deze is ook in zeer goede staat.(zie foto's).
- Bijlagen
-
- het karo interrieur ingebouwd.
- DSCF1013.JPG (61.11 KiB) 2954 keer bekeken
-
- het karo interrieur ingebouwd.
- DSCF1014.JPG (55.97 KiB) 2954 keer bekeken
-
- Dit zat er in ook mooi.
- DSCF1020.JPG (46.77 KiB) 2954 keer bekeken
-
Tomaske
Gisteravond opgehaald en vandaag er onder gezet. OZ Futura 17x7.5 ET 35 vooraan, 17x8.5 ET 20 achteraan. Moet alleen nog een beetje zakken nu