Schuur
-
Schuur
Schuur
hallo met davy schuermans ( schuur ) uit België .
ik zal me hier even kort voorstellen .
ben 35 jaar en als beroep autohandelaar .
meeste wat ik doe zijn oldtimers , vooral opel en sinds kort ford .
nu viel mijn oog een maand geleden op deze E500 van 92 .
mooi verlaagd met ik denk een brabus replica breedset velg , zwarte grille .
dus diep en breed in de Duitse stijl zoals ik het mooi vind .
de wagen had een tijd stil gestaan en is dus werk aan . bv de voorste mistlampen die aan vervanging toe waren , een afdekplaatje van het sleep oog wat weg is . verder zijn er wat roestplekjes aan het spatbord en wielrand achter . binnenkant van de wagen is ondanks zen km stand van 241000 in zeer propere staat !
ben er nog niet wat ik met de wagen ga doen , bijhouden tot hij hier in België oldtimer is achter een paar jaar of hem mss nu zo van de hand doen als ik een mooi bod krijg en hij naar een echte liefhebber kan . weet er nog twee staan maar vragen beide 18000 euro ook met die km stand . nu is mijn vraag aan jullie wat denken jullie dat de waarde van mijn wagen is ?
ik zal me hier even kort voorstellen .
ben 35 jaar en als beroep autohandelaar .
meeste wat ik doe zijn oldtimers , vooral opel en sinds kort ford .
nu viel mijn oog een maand geleden op deze E500 van 92 .
mooi verlaagd met ik denk een brabus replica breedset velg , zwarte grille .
dus diep en breed in de Duitse stijl zoals ik het mooi vind .
de wagen had een tijd stil gestaan en is dus werk aan . bv de voorste mistlampen die aan vervanging toe waren , een afdekplaatje van het sleep oog wat weg is . verder zijn er wat roestplekjes aan het spatbord en wielrand achter . binnenkant van de wagen is ondanks zen km stand van 241000 in zeer propere staat !
ben er nog niet wat ik met de wagen ga doen , bijhouden tot hij hier in België oldtimer is achter een paar jaar of hem mss nu zo van de hand doen als ik een mooi bod krijg en hij naar een echte liefhebber kan . weet er nog twee staan maar vragen beide 18000 euro ook met die km stand . nu is mijn vraag aan jullie wat denken jullie dat de waarde van mijn wagen is ?
- The White Rider
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Re: E500
Welkom hier Schuur!
Altijd fijn nog een Belg te mogen begroeten. Over de waarde van een E500 spreek ik mij niet uit, heb ik weinig ervaring mee. Wat ik zou doen als ik 1 had is zeker bijhouden! In 2016 is die oldtimer in BE zoals je zelf al aanhaalde. Je gaat dan van ca. 3000 euro/jr naar 33 euro / jr tax betalen. Da's mooi, kun je veel achterstallig onderhoud mee wegwerken
Altijd fijn nog een Belg te mogen begroeten. Over de waarde van een E500 spreek ik mij niet uit, heb ik weinig ervaring mee. Wat ik zou doen als ik 1 had is zeker bijhouden! In 2016 is die oldtimer in BE zoals je zelf al aanhaalde. Je gaat dan van ca. 3000 euro/jr naar 33 euro / jr tax betalen. Da's mooi, kun je veel achterstallig onderhoud mee wegwerken
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Helaas geen Mercedes momenteel.
Volvo v70 2.5 10v, 1997, LPG, 412k km's voor mijzelf
Toyota Yaris verso voor de honden.
Toyota C-HR 2020 voor de vrouw.
Volvo S40 2004 LPG voor de kids.
Welkom.
Een E500 blijft een verhaal apart.
En dat geldt ook voor de vraagprijs/waarde van deze wagens.
Bij Marco Hof, http://www.500E.nl ,staan en twee, een "gewone" en een limited.
De gewone is zijn eigen auto geweest, 263.000 km en verkeert volgens hem in een goede staat.
Vraagprijs Ôé¼ 19.500.
Zonder foto's en verdere info over bijvoorbeeld onderhoud van jouw auto blijft het een beetje gokken, maar lijkt mij Ôé¼18.000 aan de hoge kant.
Een E500 blijft een verhaal apart.
En dat geldt ook voor de vraagprijs/waarde van deze wagens.
Bij Marco Hof, http://www.500E.nl ,staan en twee, een "gewone" en een limited.
De gewone is zijn eigen auto geweest, 263.000 km en verkeert volgens hem in een goede staat.
Vraagprijs Ôé¼ 19.500.
Zonder foto's en verdere info over bijvoorbeeld onderhoud van jouw auto blijft het een beetje gokken, maar lijkt mij Ôé¼18.000 aan de hoge kant.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Welkom, en heb je al foto's? De wagen is niet meer in originele staat zoals je beschrijft, dus dan is de waarde ook meteen veel minder.
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
Klinkt niet als een 500E (want een 92-er, is het dus een naderhand gefacelift exemplaar?) die veel waard is.
Zeker niet zonder volledige onderhoudshistorie.
Misschien meer iets voor onderdelenverkoop als je geld wilt verdienen.
Zeker niet zonder volledige onderhoudshistorie.
Misschien meer iets voor onderdelenverkoop als je geld wilt verdienen.
-
Schuur
het is dus wel een originele E500 , enkel de verlaging en de wielen en dat zie ik veel op aangeboden wagens .
originele wielen er op en originele veren en hij is weer in de staat zoals hij van het fabriek kwam
18000 heb ik ook niet in gedachten . had er graag 11000 voor gehad en anders blijft hij nog een paar jaar staan tot m oldie is . ik kan er toch met garageplaten mee rijden dus heb er zelf plezier aan . dacht mss iemand hier die er meer baat bij heeft als mij en ik er 'gelukkig' mee kan maken
originele wielen er op en originele veren en hij is weer in de staat zoals hij van het fabriek kwam
18000 heb ik ook niet in gedachten . had er graag 11000 voor gehad en anders blijft hij nog een paar jaar staan tot m oldie is . ik kan er toch met garageplaten mee rijden dus heb er zelf plezier aan . dacht mss iemand hier die er meer baat bij heeft als mij en ik er 'gelukkig' mee kan maken
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
Inderdaad. Pas wanneer er foto's van de goede en de minder goede punten zijn, kunnen we er pas over oordelen. Daarnaast vinden we foto's van een 500E/E500 altijd leuk natuurlijk. 
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
Nee want in 1992 had je geen E500, wel 500E.Schuur schreef:het is dus wel een originele E500
Vanaf modeljaar 1994 (zomer 1993) werd de W124 een E-klasse (MoPf II) > E500
-
Schuur
ja dat verschil van E500 of 500E was ik dus niet van op de hoogte .
zeg toch ben meer met opel en ford bezig .
wat ik wel weet dat 5000 een belachelijk laag bod is .
en brabus wielen is dat bling bling dan ?
zo een chinese chrome velg dat is bij mij marginaal !
kan iemand mij hier even uitleggen hoe ik een foto plaats ?
zeg toch ben meer met opel en ford bezig .
wat ik wel weet dat 5000 een belachelijk laag bod is .
en brabus wielen is dat bling bling dan ?
zo een chinese chrome velg dat is bij mij marginaal !
kan iemand mij hier even uitleggen hoe ik een foto plaats ?
-
Thomas2012
-Bij reageren, kies Volledige bewerker.
-Scroll iets naar beneden, en klik op Bijlage toevoegen.
-Klik op Browse en selecteer je foto bestand. Je kunt 1 foto selecteren.
-Klik op Bestand Toevoegen.
(Je foto word nu ge-upload).
-Ga nu naar je witte tekstveld, en selecteer een positie/plaats waar je de fot wilt hebben (je blinking cursor).
-Klik nu op Plaats in Bericht.
Herhaal deze actie voor meerdere foto's.
-Scroll iets naar beneden, en klik op Bijlage toevoegen.
-Klik op Browse en selecteer je foto bestand. Je kunt 1 foto selecteren.
-Klik op Bestand Toevoegen.
(Je foto word nu ge-upload).
-Ga nu naar je witte tekstveld, en selecteer een positie/plaats waar je de fot wilt hebben (je blinking cursor).
-Klik nu op Plaats in Bericht.
Herhaal deze actie voor meerdere foto's.
-
Thomas2012
@Schuur
Het gaat er niet om of Brabus wielen bling bling zijn...
Bij modellen als een W124 500E/E500 of een W201 16v is hoe origineler (en dan bedoel ik niet appart, maar hoe dicht tegen de fabrieks specificatie) hoe hoger de waarde van de auto.
Klinkt raar, maar iemand die de originele wielen vervangt voor Brabus wielen (waar hij/zij wellicht veel voor betaald heeft) verlaagd eigenlijk de waarde van zijn/haar auto. Wat de vorige eigenaar of jijzelf mooi vind is subjectief.
Ik praat hier over toekomstige klassiekers met een realtief laag productie aantal: Less is more.
Zo is een '92 model met een MOPF front en of achterlichten minder waard dan als hij niet gemodificeerd was.
Het gaat er niet om of Brabus wielen bling bling zijn...
Bij modellen als een W124 500E/E500 of een W201 16v is hoe origineler (en dan bedoel ik niet appart, maar hoe dicht tegen de fabrieks specificatie) hoe hoger de waarde van de auto.
Klinkt raar, maar iemand die de originele wielen vervangt voor Brabus wielen (waar hij/zij wellicht veel voor betaald heeft) verlaagd eigenlijk de waarde van zijn/haar auto. Wat de vorige eigenaar of jijzelf mooi vind is subjectief.
Ik praat hier over toekomstige klassiekers met een realtief laag productie aantal: Less is more.
Zo is een '92 model met een MOPF front en of achterlichten minder waard dan als hij niet gemodificeerd was.
-
Combi-Power
Hoi Davy,
Welkom hier op het mooiste en gezelligste forum van de lage landen!
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat mooie plaatjes van de 500E net als alle mede forumers hier, haha.
Zelf was ik ook altijd bezig met opeltjes in me jongere jaren, maar eenmaal via een bedrijf waar ik eens werkte in een W124 T beland en was met het W124 T firus besmet haha!!
Ik wens je veel lees leer en schrijf plezier hier.
Gr. Mars
Welkom hier op het mooiste en gezelligste forum van de lage landen!
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat mooie plaatjes van de 500E net als alle mede forumers hier, haha.
Zelf was ik ook altijd bezig met opeltjes in me jongere jaren, maar eenmaal via een bedrijf waar ik eens werkte in een W124 T beland en was met het W124 T firus besmet haha!!
Ik wens je veel lees leer en schrijf plezier hier.
Gr. Mars
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Helaas geen Mercedes momenteel.
Volvo v70 2.5 10v, 1997, LPG, 412k km's voor mijzelf
Toyota Yaris verso voor de honden.
Toyota C-HR 2020 voor de vrouw.
Volvo S40 2004 LPG voor de kids.
Mooie wagen. Zo op het eerste gezicht niks negatiefs aan