Wat die airco betreft, die zit ook in mijn 300CE van 1989. Mijn auto werd wel nieuw in Monaco geleverd, op de datakaart staat een code "Franse specificaties".
Typisch gevalletje omgekat?
-
Cris1975
Re: Typisch gevalletje omgekat?
en ik dacht dat alleen in België alles mogelijk was
Wat die airco betreft, die zit ook in mijn 300CE van 1989. Mijn auto werd wel nieuw in Monaco geleverd, op de datakaart staat een code "Franse specificaties".
-
Gullwing
Alles goed en wel maar er is sprake van een nieuw feit.Semrick schreef:Deze coupe is dus WEL bij de RDW geweest voor een keuring.
Ik heb over deze auto contact gehad met mensen binnen de RDW omdat ik het ook niet geloof. Maar omdat hij destijds wel door de RDW gekeurd en goed bevonden is willen ze hem nu niet meer oproepen voor nader onderzoek.
(Zoiets van...anders vertrouwen we ons zelf niet of zo....denk ik).
Dat er destijds iemand heeft zitten slapen wil nog niet zeggen dat deze situatie mag voortduren.
Ga er maar van uit dat de hele auto 1994 is met mogelijk zelfs een gestolen auto als basis.
Het kan toch niet zo zijn dat de overheid dat accepteert.
Jammer voor de ambtenaar die heeft lopen slapen of zich mogelijk heeft laten omkopen.
Dat laatste sluit ik zeker niet uit gezien de vreemde gang van zaken.
-
Loekaaz
Ik zou me er niet zo druk om maken. Het feit blijft dat het een Mercedes is die gebouw is in Stuttgart. Ongeacht bouwjaar. Zit alleen voor ons land een belastingvoordeeltje aan dmv het 'gewijzigde' chassisnummer.
Ik bedoel, vertel mij eens WIE deze auto zal onderzoeken op het daadwerkelijke bouwjaar. Als de RDW al niet wil meewerken, wie dan wel?
Verder zie ik hier gewoon een uitgelezen kans om onze overheid keihard terug te naaien zoals zij bij ons gedaan hebben...
Ik bedoel, vertel mij eens WIE deze auto zal onderzoeken op het daadwerkelijke bouwjaar. Als de RDW al niet wil meewerken, wie dan wel?
Verder zie ik hier gewoon een uitgelezen kans om onze overheid keihard terug te naaien zoals zij bij ons gedaan hebben...
-
Gullwing
Wie de auto zal onderzoeken?
Wat dacht je van douane en politie?
Douane vanwege het ontduiken van bpm en wegenbelasting.
Politie omdat er mogelijk sprake is van ee gestolen auto.
Wat dacht je van douane en politie?
Douane vanwege het ontduiken van bpm en wegenbelasting.
Politie omdat er mogelijk sprake is van ee gestolen auto.
-
Quinten
Het is verschrikkelijk jammer dat er zo veel mensen onnodig benadeeld zijn door het resoluut afkappen van de oude regeling,.. maar als ik dit soort reactie's lees is het achteraf maar goed ook.
Verstappen schreef:Deze kun je dus met een gerust hart kopen, met de goedkeuring van de RDW.
Niks mis mee dus
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Nog steeds verbitterd omdat je een paar centen per jaar moet betalen voor je W123??, laat toch gaan 
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Quinten
Nu je het zegt wel ja...
Binnen die 120 euro regeling is er nog steeds een select groepje bezig met
omkat W124's te verhandelen en te rijden
Binnen die 120 euro regeling is er nog steeds een select groepje bezig met
omkat W124's te verhandelen en te rijden
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Automaat: Nee
quinten, doel je nu met jou reactie op verstappen? ik vind dit weer zon topic wat fout af loopt. telkens bij dit soort topics komt het oud zeer weer naar boven, met name over de mrb ben ik die hele discussies meer dan beu
-
Gullwing
Sommige mensen kunnen de realiteit niet accepteren.
Blijf dromen.
Blijf dromen.
-
Hiemhoff
- Silver Boarder

- Roepnaam: Herman
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613
Ieder heeft zijn eigen realiteit, die moet je natuurlijk wel accepteren.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Ben benieuwd wat Autobedrijf Pedro van de Ven voor verhaal heeft bij deze "onmogelijke" auto. Ik denk dat hij destijds gewoon gestolen is.
-
Dave
inderdaad een heel interessant gevalletje... ik ben benieuwd wat de logica er achter is/was
het tijdstip, jaar/maand, van de carrosseriewijziging zou dat een stuk duidelijker maken (@Semrick??)
als dat al in 1996 met importeren is gebeurd, lijkt mij BPM ontduiking een logischer reden dan MRB-vrij rijden
als de basis een 300E uit 1985 was, met een prijs toen vanaf 45.000 DM, was die in 1996 BPM vrij (mits de 100-maanden toen golden)
de auto zelf is een 300CE (gemaakt tot 10-ÔÇÿ92), prijs┬áwas vanaf┬á75.000 DM, de BPM zoÔÇÖn 45.000 NLG, een hoop geld in die tijd.
in die tijd werd er meer met zogenaamde schadeautoÔÇÖs gesjoemeld, die waren BPM-vrij....

men is┬áer blijkbaar tot heden mee weg gekomen met nu als prettige┬ábijkomstigheid dat het zgn bouwjaar┬ázÔÇÖn voordelen heeft
het tijdstip, jaar/maand, van de carrosseriewijziging zou dat een stuk duidelijker maken (@Semrick??)
als dat al in 1996 met importeren is gebeurd, lijkt mij BPM ontduiking een logischer reden dan MRB-vrij rijden
als de basis een 300E uit 1985 was, met een prijs toen vanaf 45.000 DM, was die in 1996 BPM vrij (mits de 100-maanden toen golden)
de auto zelf is een 300CE (gemaakt tot 10-ÔÇÿ92), prijs┬áwas vanaf┬á75.000 DM, de BPM zoÔÇÖn 45.000 NLG, een hoop geld in die tijd.
in die tijd werd er meer met zogenaamde schadeautoÔÇÖs gesjoemeld, die waren BPM-vrij....

men is┬áer blijkbaar tot heden mee weg gekomen met nu als prettige┬ábijkomstigheid dat het zgn bouwjaar┬ázÔÇÖn voordelen heeft
-
Gullwing
Het lijkt er op dat er geen BPM meer verschuldigd was in 1996 voor een auto uit 1985.
Die 100 maanden BPM vrij regeling gold zover ik weet in ieder geval tot 1998.
Dan blijft voor het omkatten alleen als reden het verlenen van een nieuwe identiteit aan een gestolen auto.
Dat is een prettig vooruitzicht voor de eventuele koper. Met deze achtergrond is nauwelijks vol te houden dat
je als koper te goeder trouw bent.
Die 100 maanden BPM vrij regeling gold zover ik weet in ieder geval tot 1998.
Dan blijft voor het omkatten alleen als reden het verlenen van een nieuwe identiteit aan een gestolen auto.
Dat is een prettig vooruitzicht voor de eventuele koper. Met deze achtergrond is nauwelijks vol te houden dat
je als koper te goeder trouw bent.
-
Dave
Denk dat je daar de plank mis slaat.
de coupe uit 1992 was zat nog bpm op en de sedan was bijna of geheel bpm vrij. De wijziging van carrosserie was in de jaren dat er nog geen sprake was van wel of niet belastingvrij rijden.
de coupe uit 1992 was zat nog bpm op en de sedan was bijna of geheel bpm vrij. De wijziging van carrosserie was in de jaren dat er nog geen sprake was van wel of niet belastingvrij rijden.
-
Gullwing
Ik denk niet dat ik me vergis.
Op basis van een kenteken uit 1985 is de ombouw naar coup├® mogelijk zonder kosten vooropgesteld dat je kunt aantonen dat ook over de "donor" BPM betaald is.
Dat laatste is net zo twijfelachtig als het verlenen van een kenteken voor deze zogenaamde ombouw.
Op grond van bestaande wetgeving hoort op het kenteken vermeld te worden dat de auto is opgebouwd uit gebruikte delen.
Onbegrijpelijk dat de RDW hier niet in duikt. Ik durf te stellen dat hier sprake is van een corrupte keuringsambtenaar.
Dit is geen vergissing. Hier is bewust de hand gelicht met wettelijke voorschriften.
Op basis van een kenteken uit 1985 is de ombouw naar coup├® mogelijk zonder kosten vooropgesteld dat je kunt aantonen dat ook over de "donor" BPM betaald is.
Dat laatste is net zo twijfelachtig als het verlenen van een kenteken voor deze zogenaamde ombouw.
Op grond van bestaande wetgeving hoort op het kenteken vermeld te worden dat de auto is opgebouwd uit gebruikte delen.
Onbegrijpelijk dat de RDW hier niet in duikt. Ik durf te stellen dat hier sprake is van een corrupte keuringsambtenaar.
Dit is geen vergissing. Hier is bewust de hand gelicht met wettelijke voorschriften.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Ik ben benieuwd wat de vorige eigenaar en de huidige verkoper/handelaar voor verhaal heeft over de auto.. Misschien kan iemand eens bellen? Ik ben daar zelf niet zo goed in.
-
Gullwing
Wim Halle lijkt mij de aangewezen aanstaande koper van dit gebakje.
Ik weet alleen niet of deze tikkende tijdbom echt voor hem geschikt is.
Hij heeft al een fors bedrag verloren op zijn mooie 300D?, dan is een nieuwe verliespost geen prettig idee.
Ik weet alleen niet of deze tikkende tijdbom echt voor hem geschikt is.
Hij heeft al een fors bedrag verloren op zijn mooie 300D?, dan is een nieuwe verliespost geen prettig idee.
-
WillieW124
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Staat er weer een coupe uit 85 te koop ik dnk dat deze wel eerlijk is zit APK op en komt bij een bovak garage weg.
Staat er weer een coupe uit 85 te koop ik dnk dat deze wel eerlijk is zit APK op en komt bij een bovak garage weg.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
coupe is pas vanaf 87, dus alle oudere zijn niet kloppend.
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Staat geregistreerd bij de RDW als zijne bouwjaar 1985.WillieW124 schreef:http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m894803588-Mercedes-Benz-200-500-W124-300-ce-bwjr-1985-airco-APK-koo.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Als dit model pas in 1987 op de markt kwam hebben zowel de RDW als een der vorige eigenaren hun huiswerk niet goed gemaakt.
Ik bedoel, het is natuurlijk behoorlijk lomp een bouwjaar op te geven wat niet bestaat?
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.