Elektrische Antenne Vraagje...

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Hans124

Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

Jajajajaja ik heb gezocht via de "zoek-functie" maar kan geen

antwoord op mijn vraag vinden ... :roll:

Mijn elektrische antenne zit vastgerot en het motortje maakt ook

helemaal geen geluid meer, dus zal hij wel geheel zijn overleden..

Daar kwamen we vandaag achter na het inbouwen van de mooie oude Becker 8-)

Nu is mijn vraag...is van elk merk antenne, origineel of van elk ander

merk, het gebruik van de draden hetzelfde ??

Ik bedoel dus de stroom - massa - pulsgever etc etc.. of hebben

verschillende merken weer verschillende werkingen ??
Rob Hackert
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 429
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 10:18 pm
Roepnaam: rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W115 200D 1970
W123
240D
1980
W124 200D
1986
W124
1991
A124
cabrio
1995

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Rob Hackert »

Wees verstandig en koop een originele Hirschman bij de Mercedes dealer. Ik heb overigens nog een spiksplinternieuwe liggen van de Mercedes dealer, maar daarom zeg ik het niet hoor. Als je voor een goedkoper ander merk gaat is het binnen 2 a 3 jaar ellende....
Gullwing

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Gullwing »

Klopt, goedkoper kan, beter dan de antenne van de stealer zul je niet vinden.

Let wel op bij originele handbediende antennes, die zijn vrij kwetsbaar.
Een sterke hand trekt de antenne vrij makkelijk uit elkaar.
Voorzichtig om hoog brengen is aan te raden.
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

Maar is Hirschman de OFFICIËLE leverancier van MB ??

En is die antenne dan anders dan de Hirschman in de "gewone " winkel??
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hutch »

Hoi

Bij Conrad verkopen ze Hirschman antenne.

https://www.conrad.nl/nl/hirschmann-car ... AiwB8P8HAQ

Nog geen 50 euro.

Mvg Hutch
Gebruikersavatar
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1746
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 2:29 pm
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015
Locatie: Prov. Utrecht

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door John.M »

Hans124 schreef:Maar is Hirschman de OFFICIËLE leverancier van MB ??

En is die antenne dan anders dan de Hirschman in de "gewone " winkel??
Ja
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
@ John,

Wat is het verschil??

Alleen de prijs of toch ook kwaliteit?

---
Gebruikersavatar
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1746
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 2:29 pm
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015
Locatie: Prov. Utrecht

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door John.M »

Hans, een originele zet je er zo in zonder iets aan te passen, plug en play dus. een imitatie oid moet je dus altijd aanpassen en met de draden gaan klooien.
Van de originele kun je bv ook enkel de spriet vervangen.

Ik zelf heb ook een Hirschmann maar deze hoorde ook niet in mijn type wagen, bedrading lag er ook niet dus maar zelf gefabriceerd, ook leuk ;) http://www.w124club.nl/johnny-s-W124-25 ... ml#p112188
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

Dan ga ik morgen maar eens informeren bij een dealer

hoeveel zo'n originele kost..

Bedankt voor de info :handgestures-thumbup:
Combi-Power

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Combi-Power »

Hoi Hans,

Bij de dealer plus minus 30 euro.
Er staat een getal boven op de spriet zijn kop ; 04
Mocht je hem weer werkend krijgen, oude er uit en dan trekt ie die nieuwe er zo weer in.

Gr.Mars
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
Voor 30 euro bedoel jij alleen de spriet, zonder motor??

Ik heb ook de motor nodig ..

---
RolandKersten
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 358
Lid geworden op: wo mar 23, 2011 11:00 pm
Roepnaam: Roland
Type wagen: E220T
Bouwjaar: 1996
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Locatie: Waalre

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door RolandKersten »

Hallo Hans,

Even een tip, let wel dat je een antenne koop specifiek voor een station.
Omdat de antenne op de schuine achterzijde zit, zal niet elke antenne passen.
Laat je dus goed informeren, die van de conrad past volgens mij dus niet.
Of je gaat voor een niet automatische, is de aansluiting alleen de antenne zelf.
Maar goed die keuze is aan jouw, succes ermee.

Roland
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
Ik had net ook al zo iets van Rob gehoord..

Ik ga ├®├®n dezer dagen maar eens langs een dealer en daar

goed informeren !!

Jij ook bedankt voor het "meedenken" :handgestures-thumbup:

---
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1925
Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hulzie »

Ik heb net de complete bij conrad besteld, bedankt voor de link, die van mij gaat ook niet al te soepel meer, en voor 50 euro wil ik geen gemartel. Het is plug en play, je bout um gewoon over, de kabel zit aangeschroefd immers.
S 430 V8 automaat.


Afbeelding
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
Maar het elektrische gedeelte is met een stekker en nu weet ik

niet , na alle antwoorden hierboven, of dat ook "gewoon" gaat passen.

Net zoals de aansluiting op het spatbord ??

---
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1925
Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hulzie »

Ik heb um er eerder uit gehad, kan zijn dat er type verschillen zijn, maar als ik conrad zo lees kan ik die gewoon over klikken, en zo niet, stuur ik um retour of maak even een stekker, dat is ook goed te doen.
S 430 V8 automaat.


Afbeelding
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
Ik ben net terug van de dealer en heb voor de schrik eerst maar even

een bak koffie gezet :?

De originele antenne, dus MET motor kost 140,34 euro EX BTW

Daarbij komt dan nog een verloop-stekker, die kost 42,82 euro EX BTW

Dus opgeteld zou hij 183,16 euro gaan kosten EX BTW.

Dus ongeveer 220 euro in de BTW :o :o :shock: :shock:

Hebben jullie ook deze prijzen betaald voor een originele ??

---
kristof124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door kristof124 »

Ik sluit even aan bij deze topic + bij deze leg ik ook de vraag neer of dit hetzelfde onderdeel is dan voor de W201, want daarvan is mn automatische antenne kapot.

Als prijs en werk meevallen, zou ik gelijk voor de twee (W124 en W201? de operatie uitvoeren

Grts
Combi-Power

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Combi-Power »

Hallo jongens,

Er staat een mooi filmpje op youtube waar ze de hirschman repareren!
Mischien kunnen jullie er iets mee

Gr. Mars
Hans124

Re: Elektrische Antenne Vraagje...

Bericht door Hans124 »

---
Dat red ik echt niet Mars [ helaas] :oops:

---
Plaats reactie