Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
Volgens mij heeft deze een paar maanden geleden een tijd te koop gestaan bij Van Dijk & Geval in Harderwijk...
Was ook een witte "kale" 230E in dezelde kleurstelling met ~46k km op de klok. Vind inderdaad maar eens een tweede, maar dan moet je er dus de hoofdprijs voor over hebben.
Het is heel simpel.. Je kunt een suffe Kia Picanto (waar niets pikants aan is) kopen, waar heel burgerlijk en zuinig Nederland in rijdt, of een echte wagen zoals deze 230E.
ik heb 2 auto's MB W124 met lage km stand.
beide al 5jaar in mijn bezit.
in die 5 jaar nog geen enkel probleem gehad.
auto's krijgen gewoon onderhoud en een jaarlijkse APK.
mijn coupe in die 5jaar maar 6000 km mee gereden zonder een enkel probleempje.
Ik had een 240D met slechts 47.000 km.
Wel wat opstartproblemen gehad na lang stilstaan maar dat is peanuts vergeleken bij veel achterstallig onderhoud inhalen om van roest ellende maar niet te spreken.
Dit moest ik doen om de auto in Mercedes waardige staat te brengen:
4 nieuwe banden, nieuwe waterpomp, achterste uitlaatdemper vervangen, bendix van de startmotor vernieuwen.
Alles bij elkaar nog geen 700 euro om de 240D weer zijn oude glans te geven.
Lees hier maar wat de avonturen zijn van eigenaren met Benzen die verwaarloosd zijn, Dat is andere koek.
455.000 ruim met dit blok, 40.000 door mij, geen centje pijn, maar geef um de aandacht die ie nodig heeft op tijd.
Opvolger zal ook geen bougiekabels etc hebben.
Hans124 schreef:---
Ik weet niet wat jullie hebben gelezen van mij, maar ik heb nergens
beweerd dat een auto met bijvoorbeeld 200.000 km op de
teller, verwaarloosd is
Er zijn heel veel auto's met veel kilometers die PERFECT zijn onderhouden en geen
enkel achterstallig onderhoud hebben !!
En in die situatie kies ik liever voor een auto met "ervaring"
---
Heel veel goed onderhouden auto's?
Tijdens mijn speurtochten om er een diesel bij te zoeken ben ik er niet een tegengekomen.
Lees de houtje touwtje bijdragen hier hoe er door forumgebruikers wordt geknoeid om vooral de knip maar dicht te kunnen houden.
Dat het anders kan wordt oa door Hulzie bewezen die wel op tijd en vaak ook preventief onderhoud doet.
Mijn turbodiesel gaat richting 530.000 km zonder storingen, Wel twee keer de koppakking vervangen. De laatste keer preventief door mij. Ben wel aan mijn tweede cardan begonnen, dat wel.
530 duuzend dan is een Benz net ingelopen zekers een goedondehoude diesel, ken je dus rustig in doortuffe, je mag je weer melde at er een miljoen op den teller staat, dan komme de eerste echte gebreke