W210

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Kirpeknots

Re: W210

Bericht door Kirpeknots »

W210/S210. Lelijke achterkant. Had zo van een Koreaan kunnen zijn.
Wie is hier de lelijkerd?
Wie is hier de lelijkerd?
GroteFoto-MMA4ZOF3[1].jpg (92.21 KiB) 3334 keer bekeken
Ik vind het dashboard wel handiger. Je kan een bijrijders airbag en een dashboard kastje tegelijk hebben. ;)

De voorkant vind ik niet echt kloppen als je schuin van voren kijkt. Het ronde van de koplampen zie je niet terug in het hoekige van de neus. Als ik zo'n verroeste W210 zie staan met van die doffe vergeelde koplampen dan denk ik vaak... Kunnen ze die auto niet gewoon een nekschot geven. Het lijkt wel alsof ik steeds meer W124's en steeds minder W210's op de wegen zie. Het enige wat ik aantrekkelijk aan een W210 vind is dat er een M104 donor motor in kan zitten. ;)

Ik vind de W211 overigens een prachtige neus hebben. De kont kan iets beter maar is wel een verbetering t.o.v. de W210.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

MB Halle schreef:Stephano de W212 is weer een auto zoals Mercedes het altijd bedoeld heefd,
rijd helemaal top.
maar de elktronoca is nog steeds niet volmaakt.
ik heb er bij 65000KM al de 3e set injectoren in.
gr Wim.
Volgende keer nog meer euro's uitgeven.
De 4 cylinders hebben een Amerikaans brandstofsysteem.
De 6 cylinders hebben Bosch........

Ik kocht een paar jaar geleden een set winterwielen in Zuid Duitsland.
Klein plaatsje bij Stuttgart.
Aardige verkoper die met bewondering naar mijn W124 keek.
Wat heeft ie gelopen? Net 450.000 kilometer.
Dan is ie op de helft.
Het gesprek komt op de matige kwaliteit van latere Benzen.
Ik houd het netjes, gelukkig maar.
De verkoper begint ineens hard te lachen.
Heb ik iets verkeerds gezegd?
Nee hoor, ik ben ontwikkelingsingenieur bij Mercedes op de afdeling
waar motoren worden ontworpen.
Oei.
Je kunt het beste een 6 cylinder kopen die zijn goed, zit Bosch dieseltechniek op.
Hij lacht nog steeds en schaamt zich niet. De goede man ontwikkelt de 6cylinders.
Met de 4 cylinders heeft hij niets te maken.

Ik had het kunnen weten, Mercedes is de grootste werkgever in regio Stuttgart!
MB Halle

Bericht door MB Halle »

Er is op ├®├®n vraag weer een hele discussie ontstaan, heel leuk natuurlijk,
maar over het mooi of lelijk van iets raken we nooit uitgepraat.
maar goed ook anders zou het een saaie wereld worden (vol met aleen W124 ers)
gr Wim.
Jeroen MB Service

Bericht door Jeroen MB Service »

Ja inderdaad leuk, ik ga dezelfde vraag op het W210 forum stellen en kijken wat er dan gezegd wordt......
StephanoW124

Bericht door StephanoW124 »

Kirpeknots schreef:W210/S210. Lelijke achterkant. Had zo van een Koreaan kunnen zijn.
GroteFoto-MMA4ZOF3[1].jpg
Ik vind het dashboard wel handiger. Je kan een bijrijders airbag en een dashboard kastje tegelijk hebben. ;)

De voorkant vind ik niet echt kloppen als je schuin van voren kijkt. Het ronde van de koplampen zie je niet terug in het hoekige van de neus. Als ik zo'n verroeste W210 zie staan met van die doffe vergeelde koplampen dan denk ik vaak... Kunnen ze die auto niet gewoon een nekschot geven. Het lijkt wel alsof ik steeds meer W124's en steeds minder W210's op de wegen zie. Het enige wat ik aantrekkelijk aan een W210 vind is dat er een M104 donor motor in kan zitten. ;)

Ik vind de W211 overigens een prachtige neus hebben. De kont kan iets beter maar is wel een verbetering t.o.v. de W210.

Prachtige foto, vooral de stationversie van de W210 is echt lelijk voor mn gevoel klopt de achterkant van die auto gewoon niet, dat is met de W211 al beter opgelost en bij de W212 weer gewoon mooi zoals we gewend zijn van das haus; Mooie betrouwbare degelijke auto's.
RNRS001

Bericht door RNRS001 »

Mijn vriendin wil een Mercedes-Benz en haar lijkt de W210 wel wat. Een W124 vind ze te vierkant.

Nu roest een W210 behoorlijk maar soms komt er eentje voorbij waarbij het wel meevalt. Er staat er bij ons 1 een paar straten verderop die er ook goed uit ziet en helemaal geen roest heeft. Is de roest bij deze auto's alleen aan de buitenkant of is het ook onderhuids een drama?
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Ray
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: W210 E240

Bericht door Raytheman »

Dit was de mijne. Wit lederen interieur en alle moderne snufjes.
Totaal geen roest maar wel een lekke airco.
ik vond het een heerlijke reiswagen!
Bijlagen
Mercedes E240.jpg
Mercedes E240.jpg (120.92 KiB) 2780 keer bekeken
ik vind t moeilijk om te zeggen, maar ik doe t toch: aluminium
Bram Jansen

Bericht door Bram Jansen »

Door de roest van de W210 heb ik een W211 gekocht. Minder roest en zeer comfortabel. Het achterframe is bijvoorbeeld aluminium. Het voorframe ijzer, en roest dus.

Van een reisauto verwacht ik eigenlijk iets meer dan wat de 124 en 210 of 211 bieden. Het is voorin altijd een geklooi om bijvoorbeeld een kop koffie weg te kunnen zetten zonder het risico dat dit omlazert. Van een "reis" auto verwacht ik toch net iets meer gemak en comfort, vooral voor de bijrijder. Eten en drinken moet je niet doen in deze auto's.

Lang door kunnen rijden, goede zit, prettige uitstraling en luxe, prima allemaal, maar reiscomfort vind ik toch net iets tekort komen bij deze wagens.

Minder roest=geen 210 maar een 211. Allemaal elektronica waar ik soms een beetje chagrijnig van wordt, maar de 124 gaan ze nooit meer maken.
Bijlagen
211 19.jpg
211 19.jpg (354.91 KiB) 2697 keer bekeken
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Phil
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: S124 250TD 1994

Bericht door 300TDT »

Ik heb de S124 300turbo geschorst en ben overgestapt na een 2006 s211 220cdi , wat een comfort,wat een genot.
Eerlijk heb er nu 23.000 mee gereden sinds oktober en pas 1 beurtje Laten geven. Dit hede is dit mijn goedkoopste auto.staat nu op 589.000

Bij de S124 in 35.000km(9maand) kachelmotor en koppakking vernieuwd nu 313.500
RNRS001

Bericht door RNRS001 »

Het reisgenot als bekertjes die er niet inpassen en omvallen interesseert ons niet zo. Ze gaat het ding voornamelijk gebruiken om naar haar werk te rijden (5 kilometer verderop) en af en toe wat langere stukjes. Voor de echt lange afstanden gebruiken we mijn W124-ers. :)

Mijn vraag is meer hoeveel problemen kan ik verwachten qua roest. Sommige auto's hebben alleen wat roest rond de schermen zitten. Dat is het probleem niet. Maar kan ik nog meer verwachten bij kilometerstanden onder de 200.000? :)
Marcellus
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014

Bericht door Marcellus »

Grappig dat zo'n topic van 6› jaar geleden weer opgepakt wordt..
De W210 heeft destijds wel een designprijs gekregen als ik het goed heb. De zogenaamde Red Dot Award. Ik vind hem persoonlijk de laatste tijd weer wat mooier worden. Maar dan wel in de donkere kleuren, niet in zilver. Maar ik ben dan ook een zilver-hater ;)
Ik heb bijna een jaar geleden een W211 E320 Avantgarde gekocht. Uiteraard in Duitsland en zelf ge├»mporteerd. Het is echt een geweldige wagen. Standaard zit een W211 al vol met opties, maar dit exemplaar had ook nog eens alle extra opties die ik graag wilde, ├®n de juiste kleur (Smaragdzwart metallic). De W124 dacht ik te verkopen maar uiteindelijk heb ik dat toch niet gedaan. Ik hou te veel van mijn W124 en een echte liefhebber kwam ik niet tegen. De rij-eigenschappen van de W124 280E zijn echt wel anders, maar gek genoeg niet duidelijk minder. Ze hebben gewoon een ander karakter maar zijn beide een feest om in te rijden. Hieronder een recente foto van mijn twee bolides.
IMG_20181222_144830 bew k.jpg
IMG_20181222_144830 bew k.jpg (451.53 KiB) 2776 keer bekeken
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Bericht door Raytheman »

Ik had deze in de middenconsole. Superdeluxe!
Bijlagen
41tXTy8OeML._SL500_AC_SS350_.jpg
41tXTy8OeML._SL500_AC_SS350_.jpg (8.67 KiB) 2771 keer bekeken
Marcellus
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014

Bericht door Marcellus »

Dat is optie 309, de Cupholder. Die heb ik er ook in. En inderdaad wel handig als het moment zich voordoet dat je het kan gebruiken.. :)
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Een nette W210 is echt nog wel te vinden, ze rijden geweldig. Ja er kan wel eens wat mankeren toch is ook van dat type alles betrekkelijk en alles is te maken. Als je handig bent ................ ;)
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Bericht door Raytheman »

Klopt, maar die lekke airco was voor mij wel een dingetje. Reparatie was, door mij in ieder geval, niet te doen en uitbesteden erg duur.
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 200E

Bericht door MajikSimon »

Ik denk echt dat je de problemen bij 98% vd w210s niet moet onderschatten met w210s. Bodem schutz en roest bescherming is vaak vrijwel marginaal.bij de.vroege types Dit hebben ze ingecalculeerd,m.a.w. een soort analyse gedaan van wat kost t...en wat voor claims kunnen we verwachten.
Alleen de meer waardevolle wagens (E320 E420 e430 etc )met echt lage kilometrages zijn behouden door garage stalling en dealer onderhoud (en onder garantie vervanging deuren/achterkleppen etc) let bij mn wat hogere km standen ook op veerschotels voorzijde.
Bij km standen waarbij de meeste W124's vrollijk doorploegen, krijgt de W210 last v veel.roest.
..ook op gekke plekken.
Ik heb jaren terug een stel W210 gezien met 3 a 4 tot ca 4.5.ton en allemaal laten staan.

Een W210 voor je vriendin omdat ze de de W124 te hoekig vind.. en de W210 'lijkt haar wel wat'.....Serieus?
Sorry hoor maar.... laat ik het zo zeggen....dat is een behoorlijk smal draagvlak.
Estrella

Bericht door Estrella »

Interessant onderwerp!

Ik vind die dubbele ronde (ovale?) lampen wel klassiek.
Bruno Sacco kon er wel wat van.....

Maar ik vond de achterlichten niet erg geïnspireerd, eerlijk gezegd!

Net als bij de W124 moet je een W210 wel "mooi houden", anders wordt het al gauw een "rag bak".
(Er zijn andere termen voor, maar die gebruik ik maar niet on-line).

W124`s hebben dat dus ook, ze kunnen er heel vlug afgeragd uit komen te zien.
Puntgaaf houden en regelmatig wassen is het devies!

Kirpeknots verwoorde het mooi:
Kirpeknots schreef: Als ik zo'n verroeste W210 zie staan met van die doffe vergeelde koplampen dan denk ik vaak... Kunnen ze die auto niet gewoon een nekschot geven.
Ja, zo`n auto kan er vrij gauw "zielig" uitzien.
Zeker met oude koplamp glazen, die "ogen" moeten helder zijn!

Hier in Spanje zie je er nog best wel veel, trouwens!
En, de velgen keus is ook belangrijk:
W210_E55_AMG.jpg
W210_E55_AMG.jpg (117.64 KiB) 2695 keer bekeken
Sorry, maar dat vind ik zogenaamde "kamper" wielen.....dit bedoel ik niet beledigend, overigens.

Maar wat een verschil wanneer de W210 in de "limousine-status" bewaard wordt:
vhv.jpg
vhv.jpg (87.51 KiB) 2695 keer bekeken
Bijna dezelfde auto als die ik er boven geplaatst had.....maar gewoon een HELE andere uitstraling.
Dat is mijn persoonlijke mening, ik vind W124`s en W210`s "klasse" auto's die bij wijze van spreken "bij dure hotels horen te parkeren".
De sportieve (stoere) look vind ik maar niks, en ze hebben wat mij betreft niets te zoeken op een circuit!!

De W211 is belachelijk populair waar ik woon trouwens, ik zie er 10 per dag!
Ook wel mooi.....maar iets te "gewoon" hier.

Groetjes,

-Estrella-
Bram Jansen

Bericht door Bram Jansen »

Estrella schreef: Ja, zo`n auto kan er vrij gauw "zielig" uitzien.
Zeker met oude koplamp glazen, die "ogen" moeten helder zijn!
-Estrella-

Daarom heb ik er twee nieuwe units in gezet, na 12 jaar zijn ze niet meer te redden en afschuwelijk die matte gelige ogen.
Estrella

Bericht door Estrella »

Bram Jansen schreef: Daarom heb ik er twee nieuwe units in gezet, na 12 jaar zijn ze niet meer te redden en afschuwelijk die matte gelige ogen.
Goed gedaan, inderdaad!

-Estrella-
Crunchy
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: Ouder
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SE

Bericht door Crunchy »

Ik heb laatst nog op de W210 E220 diesel gewerkt van een klant.
Was afgekeurd voor een draagarm, lek in de uitlaat en een paar kleine spullen.
Het viel nog reuze mee, voor een bak met 380.000 Km die hij 800Ôé¼ had betaald.
en g├®├®n roest :o
Groetjes,

Crunchy
Plaats reactie