Hallo, ben lang bezig geweest mijn versnellingsbak te vervangen, moest daar ook een andere as bij vinden.
Nu zit de bak er in, schiet hij snel uit de twee. Kan het zijn dat het komt doordat de stangen niet goed zijn afgesteld? En hij nog niet ver genoeg in twee zit? In zijn 3 wil hij ook wel eens een tik geven maar hij komt er niet uit. Ik dacht dat die bak wel goed was, omdat er toen der tijd dat ik hem kocht een paar weken garantie bij zat.
Heeft het zin om de stangen iets meer richting de twee te stellen? Mijn pookmechanisme gaat heel soepel omdat ik die helemaal heb schoon gemaakt en in gevet, misschien niet heel handig geweest. Misschien was dik vet beter.
Andere versnellingsbak, schiet uit de 2
-
Halil300CE
- Junior Boarder

- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Andere versnellingsbak, schiet uit de 2
Wat bedoel je met schiet uit de 2? Is het tijdens het optrekken of is het tijdens volgas??
Ik heb dit probleem ook. Die van mij trekt met de eerste versnelling weg en schakelt meteen over naar de derde.
Ik heb dit probleem ook. Die van mij trekt met de eerste versnelling weg en schakelt meteen over naar de derde.
- Paul-P
- Expert Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 1989
Re: Andere versnellingsbak, schiet uit de 2
nee het is een handbak en hij gaat vanzelf uit de versnelling 2 naar neutraal als ik in een bepaald toerental om de motor afrem.