Olie lekage
-
Sevent
Olie lekage
Ik heb MB 200D uit 1986 1000km gereden en uit spruitstuk nummer 4 lekt olie uit heel wienig maar toch wel erg storend helaas,ik geloof niet dat het diesel onverbrande lekt bij stratren in de ochten bij temperaturen tot +10 graden draait motor heel slecht op 3 cilinders paar seconden en dan slaat 4-e aan wat is het meeste kans dat het koppaking gescheurd is of cilinder kop zuigervier wat is het zwakke punt bij deze ik zat te denken maar kan van alless zij voeg ik paar foto's bij vandaag motor spruitstuk gewassen maar dan komt langzaam olie weer uit 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Re: Olie lekage
Dan zal dat waarschijnlijk de cilinder/zuigerolieveer zijn die niet goed meedraait.Gloeipitten allemaal goed? als er 1 niet goed is dan verbrandt het niet goed dan krijg je ophopingen en olie doorlaat denk waarschijnlijk dat het geval is.Maar dan zou ik ze alle 4 gelijk laten vervangen
gr sander
gr sander
-
E300
Ik ben het met Sander eens, vermoedelijk 1 gloeipit, want als hij even loopt komt de 4e er bij.
Die lekkage van de 4e cilinder is zo bij zo een kapotte uitlaat spruitstuk pakking, vervang deze als eerst en kijk dan eens of het starten beter gaat.
Een koppakking of zuigerveer verwacht zo op de eerste indruk niet
Suc6, John
Die lekkage van de 4e cilinder is zo bij zo een kapotte uitlaat spruitstuk pakking, vervang deze als eerst en kijk dan eens of het starten beter gaat.
Een koppakking of zuigerveer verwacht zo op de eerste indruk niet
Suc6, John
-
Sevent
Gloeipitten vervangen en start iets beter maar auto rookt zwarte rook vandaag even gereden en zag ik zwarte rook bij belasten van auto ik denk dat bij 4-e zuiger toch niet goed verbrand diesel of is verstuiver versleten of druk te hoog denk ik wat denken jullie als ervaren Mercedes rijders op het forum,kan iemand mij zeggen waar ik compresie meetaparatuur te koop kan vinden op het net.
Groeten,Sevent
Groeten,Sevent
-
E300
Je zou kunnen denken aan Cartal of Brezan.
ik ben blij te horen dat de gloeipitten deels helpen maar ik denk dat de uitlaatpakking ook een verbetering geeft.
De zwarte rook kan aangeven dat de motor vervuilt is door het slechte starten, of een onvolledige verbranding heeft en ja in het ergste geval kan het de koppakking zijn, maar als ik de foto zie, komt de olie uit het spruitstuk.
wat je ook kan doen is daar alles schoonmaken met een ontvetter/tinner en dan kijken waar het vandaan komt.
suc6. John
ik ben blij te horen dat de gloeipitten deels helpen maar ik denk dat de uitlaatpakking ook een verbetering geeft.
De zwarte rook kan aangeven dat de motor vervuilt is door het slechte starten, of een onvolledige verbranding heeft en ja in het ergste geval kan het de koppakking zijn, maar als ik de foto zie, komt de olie uit het spruitstuk.
wat je ook kan doen is daar alles schoonmaken met een ontvetter/tinner en dan kijken waar het vandaan komt.
suc6. John
-
Sevent
Ik heb hem paar keer met hoogedrukspuit schoongemaakt en dan zie ik dat het uit spruitstuk komt kan ook zijn dat het olie is maar omdat ik zwarte rook krijgt tijdens het rijden en niet blauwe denk ik dat het diesel niet goed woord verbrand ziet ook katalisator er onder auto komt uit Duitsland katalysator geeft ook meer tegendruk dan lekt het nog meer
-
E300
Oke, voor als nog hoeft het dus niet de koppakking te zijn, het kan ook een lekkende klepseal zijn, dus ik zou de compressie gaan meten kijken wat die aangeeft.
het kan ook zijn dat er een leek aan de afstelling van de brandstofpomp heeft gezeten of de timming die niet goed staat, en dat hij daarom zwart rookt, ik weet niet of daar nog iets van een aansturing op de brandstofpomp zit die door een sensor gestuurd wordt anders zou daar ook het probleempje kunnen zitten.
suc6, John
het kan ook zijn dat er een leek aan de afstelling van de brandstofpomp heeft gezeten of de timming die niet goed staat, en dat hij daarom zwart rookt, ik weet niet of daar nog iets van een aansturing op de brandstofpomp zit die door een sensor gestuurd wordt anders zou daar ook het probleempje kunnen zitten.
suc6, John