W124-archief

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
Plaats reactie
archivarius
Erelid
Erelid
Roepnaam: Nan
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee

W124-archief

Bericht door archivarius »

Let's talk 'archives'...

Een archief kent doorgaans een begin en een eind. In mijn bijna 40-jarige loopbaan als archivaris heb ik er vele honderden mogen bewerken en beheren. Van middeleeuwse kerkarchieven tot moderne overheidsarchieven en alles wat er tussenin zit. Van een paar meter tot een paar kilometer...

Daarnaast heb ik een persoonlijk W124-archief, met een begin in ca. 1982, toen de eerste geruchten en spionagefoto's van de W124 in de autopers verschenen. Dit archief telt inmiddels tientallen mappen met originele brochures, voor de Nederlandse markt maar ook brochures voor de USA en zelfs Japan. Ook originele items die alleen voor intern gebruik bestemd waren, zoals een W124 verkoopcursus. En bijv. 3 ordners met originele foto's van alle W124 ambulances die ooit in Nederland werden gebruikt door ambulancediensten. Gestoord? Welnee joh, ik noem het eerder fanatiek en gedreven :lol:

Mijn W124-archief kent (voorlopig) geen einde, er worden nog regelmatig items aan toegevoegd. Vandaag ontving ik drie items van 'Ster Aktueel', uitgave ten behoeve van de verkooporganisatie van Mercedes-Benz Nederland. Zeer content mee :D

Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
AdamCabrio
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Eelco
Type wagen: E200 Cabriolet
Bouwjaar: 1996
Opmerkingen / andere wagens.: E320 Kombi 1995
300CE-24 Cabriolet 1992

Re: W124-archief

Bericht door AdamCabrio »

Dit is wel een hele plezierige afwijking, niet alleen voor Nan zelf, maar ook voor ons allen. Zelf heb ik op de inhoud van dit omvangrijke archief al diverse malen succesvol beroep kunnen doen. Daarnaast prijs ik Nan z'n verdere afwijking dat hij van dit archief geleidelijk aan behoorlijk wat online heeft gezet in dit forum, en dat geheel belangeloos. Hulde!
Bram Jansen

Bericht door Bram Jansen »

Zeker waar Eelco, Nan wederom bedankt :handgestures-thumbup:
archivarius
Erelid
Erelid

Graag gedaan. Delen = het nieuwe hebben ;-)

Vandaag ruim 100 officiële persfoto's van diverse modellen aan het archief kunnen toevoegen. Met een paar speciale van de W124, die ik nog niet eerder heb gezien. Links onderin het studiemodel van de A-Klasse, uit 1994.

Ik ben voornemens om een apart topic te openen, waarin ik scans met hoge resolutie plaats, van alle officiële persfoto's van de W124. Dan kan iedereen ze zien en eventueel downloaden. Leuk scanklusje voor de winteravonden...

Groeten,
Nan.
stinus
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Stijn
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1992

Bericht door stinus »

Wauw, ik ben onder de indruk. Ik herken mijn eigen S124.
Frans D
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Frans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet

Bericht door Frans D »

Van deze kant wordt het delen in ieder geval ten zeerste gewaardeerd.
Ik heb zoiets soortgelijks in het verleden gedaan voor het Kreidler forum en besef hoeveel werk er in gaat zitten.
Het is jammer dat dit forum geen "bedankt" optie heeft, zodat een bedankje geven wat laagdrempeliger is.
Bram Jansen

Bericht door Bram Jansen »

Als beheerder heb ik priv├® goed contact met Nan, Nan heeft ook rechten die een "normaal" niet heeft en bovendien heeft Nan voor die enorme berg werk die hij voor het forum verzet de VIP status.
Dus het gaat bij mij niet als "normaal" voorbij.

Frans D schreef:Van deze kant wordt het delen in ieder geval ten zeerste gewaardeerd.
Ik heb zoiets soortgelijks in het verleden gedaan voor het Kreidler forum en besef hoeveel werk er in gaat zitten.
Het is jammer dat dit forum geen "bedankt" optie heeft, zodat een bedankje geven wat laagdrempeliger is.
PeDe
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Peter
Type wagen: Ander type
Opmerkingen / andere wagens.: op dit moment: Mercedes-Benz R129 300 SL-24 Aut4 in Bornit uit 1992

Bericht door PeDe »

archivarius schreef:Graag gedaan. Delen = het nieuwe hebben ;-)

Vandaag ruim 100 officiële persfoto's van diverse modellen aan het archief kunnen toevoegen. Met een paar speciale van de W124, die ik nog niet eerder heb gezien. Links onderin het studiemodel van de A-Klasse, uit 1994.

Ik ben voornemens om een apart topic te openen, waarin ik scans met hoge resolutie plaats, van alle officiële persfoto's van de W124. Dan kan iedereen ze zien en eventueel downloaden. Leuk scanklusje voor de winteravonden...

Groeten,
Nan.
Wat mooi om te zien Nan, dank daarvoor.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de SL foto's/info.

Ga zo door :handgestures-thumbupleft:
Das beste, oder nichts!
thomas.01
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Roepnaam: Thomas
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1994

Bericht door thomas.01 »

Ik sluit me graag aan bij de voorgangers, al deze inspanningen worden zeker gewaardeerd! :handgestures-thumbupright:
archivarius
Erelid
Erelid

Vandaag weer een bijzondere aanvulling ontvangen op mijn W124-archief...

Een verzameling van originele krantenknipsels (periode ca. 1980-2000), afkomstig uit dag- en weekbladen uit Zuid-Oost Brabant. Rijp en groen door elkaar: algemene artikelen, foto's van het productieproces artikelen maar ook hele specifieke over de W124 en andere typen (W126, W201 etc.), reclames en overzichten met occasions.

Die occasions zijn interessant. Een W124-occasion (300CE, bouwjaar 1990, nieuwprijs fl. 175.000,= ), kostte na een jaar altijd nog fl. 125.000...(zegge en schrijve honderd en vijf en twintig duizend gulden). Daar kost je destijds gewoon een huis voor h├¿?! En het is een immense afschrijving. 50.000 gulden in ├®├®n jaar :shock:

Ik heb weer wat te doen, komende winteravonden...en t.z.t. integraal op dit forum voor iedereen beschikbaar.

Groeten,
Nan.
Frans D
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Frans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet

Bericht door Frans D »

Apart is ook wel m.b.t. de coup├®, dat er al vrij vroeg een facelift kap te krijgen was en dat ze deze dan SEC kap noemden.
archivarius
Erelid
Erelid

Vandaag weer een fraai item aan het toch al fraaie archief kunnen toevoegen:

Een interne uitgave (20 pagina's) ten behoeve van de verkooporganisatie Van Mercedes-Benz Nederland. Genaamd 'Ster Aktueel' (12 juni 1987) en geheel gewijd aan de toen nieuwe W124 Coup├®.

De zgn. ondertitel suggereert dat je een coup├® alleen maar voor de lol kocht: 'De Mercedes zonder een enkel zakelijk argument'. Ik heb inmiddels het tegendeel bewezen want in bijna 8 jaar ruim 200.000 km woonwerkverkeer afgelegd ;-)

Groeten,
Nan.
Plaats reactie