Hallo Allemaal,
Omdat ik nog steeds bezig ben met het opknappen van mijn 300d-85 en een ander interieur ingezet. Ging ik vandaag na meerdere weken niet meer gestart te hebben, even checken. Het starten was geen probleem. Maar tot mijn verbazing kreeg het niet meer uit. Contactslot terug gedraaid maar niets. Lampjes gaan uit, behalve dat de accu lampje aan gaat op de dashboard. Heb gelijk de accu kabel eraf gehaald en nog steeds niks. Dus er bleef 1 optie, heb in z'n 1ste versnelling gezet en laten vallen. En is toen wel gelukt.
Het is een Zwitserse auto en er hingen wel wat kabels onder de stuur. Maar die heb ik verwijdert, want het was een zooitje.
Graag advies..........
Mvg Zack
Motor gaat niet uit.
-
Johan1970
Re: Motor gaat niet uit.
dat komt omdat hij koud was denk ik , die van mij heeft het ook als hij koud is . zodra de temperatuur op 40 graden is gaat hij wel weer uit .
dus laat hem maar eens warm draaien
gaat hij dan nog niet uit dan is je stopzetter kapot een klein dopje op je brandstofpomp .
johan
dus laat hem maar eens warm draaien
gaat hij dan nog niet uit dan is je stopzetter kapot een klein dopje op je brandstofpomp .
johan
- Mart
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mart
- Type wagen: E250T Turbodiesel
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D aut. VERKOCHT
Je hebt toch niet toevallig de koplampverstelling naast je lichtschakelaar nog loshangen dan slaat hij ook niet af, en als je deze eraf hebt gehad en weer aangesloten dan moet het op de goede manier zijn anders ook hetzelfde probleem.
groetjes Mart.
groetjes Mart.
-
Baris
- Silver Boarder

- Roepnaam: Baris
- Type wagen: 300D
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Hyundai Atos
Je bent waarschijnlijk een vacuumkabeltje vergeten aan te sluiten. Als deze ergens los is zal de motor niet uitgaan. Waarschijnlijk is dit de vacuumkabel van de koplamp.
Gr Baris
Gr Baris
- Pena
- Platinum Boarder

- Type wagen: 250D
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Hoi Zack,
Allereerst zou ik je adviezeren om een instruktieboekje te regelen
.
Daar staan nl. in hoe je een diesel kan stoppen, door op de rode knop te drukken die zich onder de inlaat bevind. Deze stopt nl. mechanisch de diesel toevoer.
Daarna heeft iedereen gelijk dat een diesel stop dmv. vacuum. Dit heb je nodig.
Ergens op ons forum, dacht onder 'how to' van Johannes staat een mooi schema.
Dus de mogelijkheid van koplamp aansluiting of de koplampverstelling bij het stuur, maar ook andere lekken zijn mogelijk.
Voor Johan geldt waarschijnlijk dat het 'lek' zo klein is dat je eerst vacuum moet opbouwen voor je hem uit kan zetten. Je hebt dus een lek(je) ergens.
Succes, en laat even weten wat je vindt
.
Allereerst zou ik je adviezeren om een instruktieboekje te regelen
Daar staan nl. in hoe je een diesel kan stoppen, door op de rode knop te drukken die zich onder de inlaat bevind. Deze stopt nl. mechanisch de diesel toevoer.
Daarna heeft iedereen gelijk dat een diesel stop dmv. vacuum. Dit heb je nodig.
Ergens op ons forum, dacht onder 'how to' van Johannes staat een mooi schema.
Dus de mogelijkheid van koplamp aansluiting of de koplampverstelling bij het stuur, maar ook andere lekken zijn mogelijk.
Voor Johan geldt waarschijnlijk dat het 'lek' zo klein is dat je eerst vacuum moet opbouwen voor je hem uit kan zetten. Je hebt dus een lek(je) ergens.
Succes, en laat even weten wat je vindt
Herman
250D
300D
250D
300D
-
Zack312
Hallo allemaal,
Jullie hebben gelijk, want ik ben bezig om een stopper te vinden voor de derde aansluiting achter de koplamp regelaar. De oude interieur heeft er maar 2 aansluitingen en de laatste modellen hebben er 3 aansluitingen. Maar heb er nooit aangedacht dat het met elkaar te maken zou hebben. Ik heb ook de slangen van kopsteun achter los zitten. Wat voor problemen zullen die dan geven ??? Iedergeval bedankt
Mvg zack
Jullie hebben gelijk, want ik ben bezig om een stopper te vinden voor de derde aansluiting achter de koplamp regelaar. De oude interieur heeft er maar 2 aansluitingen en de laatste modellen hebben er 3 aansluitingen. Maar heb er nooit aangedacht dat het met elkaar te maken zou hebben. Ik heb ook de slangen van kopsteun achter los zitten. Wat voor problemen zullen die dan geven ??? Iedergeval bedankt
Mvg zack
- Mart
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mart
- Type wagen: E250T Turbodiesel
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D aut. VERKOCHT
Dan denk ik dat je de oude schakelaar met twee aansluitingen terug moet zetten, daar staat als het goed is een gelepunt bij een van de twee hierop de paars/gele leiding aansluiten.
groetjes Mart.
groetjes Mart.