afwijking snelheidsmeter
-
marko300d
afwijking snelheidsmeter
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen zondag de tellerunit van mijn 300D 1985 vervangen voor een exemplaar met toerenteller, maar nu wordt ik geconfronteerd met een enorme snelheidsafwijking. Als ik 110 km rijdt, geeft de teller 150km/u aan.
Iemand enig idee?
Ik heb afgelopen zondag de tellerunit van mijn 300D 1985 vervangen voor een exemplaar met toerenteller, maar nu wordt ik geconfronteerd met een enorme snelheidsafwijking. Als ik 110 km rijdt, geeft de teller 150km/u aan.
Iemand enig idee?
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: afwijking snelheidsmeter
Ja, je originele kilometerteller (ik bedoel niet het hele tellerhuis maar alleen je kilometerteller)omwisselen met degene die je er nu in hebt zitten, dan is het weer goed.
Je kan niet klakkeloos tellers omwisselen, hebben allemaal een andere interne overbrengingsverhouding en daarom wijkt hij nu verschrikkelijk af.
Je had niet je hele tellerhuis hoeven te wisselen, alleen het deel met de toerenteller had genoeg geweest, kwestie van een paar schroeven achterop je tellerhuis.
Maar goed, is dus redelijk simpel op te lossen. (Neem aan tenminste dat je je originele spul nog hebt!)
Je kan niet klakkeloos tellers omwisselen, hebben allemaal een andere interne overbrengingsverhouding en daarom wijkt hij nu verschrikkelijk af.
Je had niet je hele tellerhuis hoeven te wisselen, alleen het deel met de toerenteller had genoeg geweest, kwestie van een paar schroeven achterop je tellerhuis.
Maar goed, is dus redelijk simpel op te lossen. (Neem aan tenminste dat je je originele spul nog hebt!)
-
marko300d
Ik heb gelukkig de originele unit nog. Alleen zal ik in mijn geval dan de snelheidsmeter zelf moeten omwisselen omdat de rest van mijn oude unit niet in goede staat meer is. Verlichting van de oude unit werkt niet goed en er zijn sporen van doorbranden zichtbaar op diverse printplaten.
Vandaar dat ik de hele klokunit wil vervangen.
Gaan we nog een keer sleutelen...
Vandaar dat ik de hele klokunit wil vervangen.
Gaan we nog een keer sleutelen...
-
Mafkees
Stelt eigenlijk niks voor. Ga er goed voor zitten met een goede lamp erbij. Evt. een bril op voor de kleine schroefjes 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
marko300d
Zal wel lukken met het omzetten, heb zojuist de teller uitgebouwd uit de oude unit. Nu nog effe weer de unit uit de Benz demonteren, maar dat doe ik wel effe met daglicht.
Toch wel een gek gezicht hoor, op de teller 150km/u en je wordt door iedereen ingehaald
Toch wel een gek gezicht hoor, op de teller 150km/u en je wordt door iedereen ingehaald
-
KlaasB
dat soort dingen gebeurt wel vaker
alhoewel een afwijking van ruim 40 km wel erg extreem is
om bepaalde reden heb ik best veel aanloop van mensen met W124ers:
van veel zijn er ooit er andere km-tellerunits ingebouwd, begrijpelijk, want die dingen gaan
na ruim 20 jaar ook wel eens stuk
de meeste 'foute' herken je wel aan een punten:
max snelheid/type motor, toerenteller benzine in diesel of geen aansluiting aanwezig, controlelampjes van niet aanwezige ABS enz.
het heeft inderdaad ook voordelen:
minder bekeuringen maar ook je brandstofverbruik kan hierdoor 'positief' gaan afwijken:
ik las een verhaal van iemand met een 300D automaat, die haalde ruim 1000 km op een tank (70 l)
MVG K
alhoewel een afwijking van ruim 40 km wel erg extreem is
om bepaalde reden heb ik best veel aanloop van mensen met W124ers:
van veel zijn er ooit er andere km-tellerunits ingebouwd, begrijpelijk, want die dingen gaan
na ruim 20 jaar ook wel eens stuk
de meeste 'foute' herken je wel aan een punten:
max snelheid/type motor, toerenteller benzine in diesel of geen aansluiting aanwezig, controlelampjes van niet aanwezige ABS enz.
het heeft inderdaad ook voordelen:
minder bekeuringen maar ook je brandstofverbruik kan hierdoor 'positief' gaan afwijken:
ik las een verhaal van iemand met een 300D automaat, die haalde ruim 1000 km op een tank (70 l)
MVG K
-
Johan1970
werkt de toerenteller ook gelijk als je hem erin zet of moet je nog draden trekken . is ook wel iets voor mij z on toerenteller .
johan
johan
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Zoek maar op toerenteller Johan en dan vind je genoeg 
-
marko300d
Toerenteller werkt nog niet. Dat wordt de volgende stap..