Welke zonneschermen sedan?
-
MB_300D
Welke zonneschermen sedan?
Nu de zomer in aantocht is wil ik weer zonneschermpjes achterin voor de kids. Ik kan natuurlijk van die universele schermpjes gebruiken met zuignap maar in het topic van Mercedennys zag ik dat hij mooie "sonnenrollo's" heeft, deze zijn wel voor een TD. Bestaan deze ook voor de sedan? Wat zijn verder nog opties en wat is jullie ervaring hiermee? Hieronder de foto uit het topic van Mercedennys.
-
Mafkees
Re: Welke zonneschermen sedan?
Vrij zeldzaam. Kijk op Ebay.de daar staan ze wel eens voor dik geld.
-
MB_300D
Ok, thanx zal ebay eens checken. Wie heeft nog een tip mbt alternatieven?
-
Leike.73
Is raamfolie een optie? Verschillende tinten bruin tot zwart en kost geen drol.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
En niet te donker anders kan je het er zo weer vanaf halen.Helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde bestuurders en passagierszijde anders kost je het een hele grote drol
Gr Sander
Gr Sander
-
Mafkees
Die folie dat ziet er toch niet uit, maar ieder zijn smaak 
-
MB_300D
Ben inderdaad niet zo kapot van folie maar bedankt voor de tip. Heeft iemand ervaring met de "privacy shades", speciaal op maat geleverd voor de W124? Heb dat in andere auto's eerder gehad, 1 x mooie pasvorm maar ook een keer slechte pasvorm/bevestiging.
-
Peter1
winparts heeft zonneschermen in de aanbieding nu
peter1
peter1
-
MB_300D
Laatst weer eens wat zonnestralen gezien dus even dit topic wat nieuw leven inblazen. Ben nog steeds benieuwd of iemand iets kan zeggen over de pasvorm/kwaliteit van de privacy shades. Vast wel iemand die ze in zijn auto heeft zitten?
- PeDe
- Silver Boarder

- Roepnaam: Peter
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: op dit moment: Mercedes-Benz R129 300 SL-24 Aut4 in Bornit uit 1992
Even een oud-topic nieuw leven inblazen 
Ik ben ook erg benieuwd hoe andere liefhebbers dit gedaan hebben op een knappe manier.
Nu wij 1 maart jl. papa en mama voor het eerst zijn geworden ga je hier nu pas overnadenken
Heb op Ebay prachtige ÔÇÿsonnenrolloÔÇÖsÔÇÖ gezien, maar voor 380 euro.......
Het gaat mij niet om het achterraam, de heckrollo, maar om de zijruiten van de achterbank.
Folie is niet mijn ding en een Nijntje-scherm met zuignappen kan altijd nog......
Wie-o-wie?
Ik ben ook erg benieuwd hoe andere liefhebbers dit gedaan hebben op een knappe manier.
Nu wij 1 maart jl. papa en mama voor het eerst zijn geworden ga je hier nu pas overnadenken
Heb op Ebay prachtige ÔÇÿsonnenrolloÔÇÖsÔÇÖ gezien, maar voor 380 euro.......
Het gaat mij niet om het achterraam, de heckrollo, maar om de zijruiten van de achterbank.
Folie is niet mijn ding en een Nijntje-scherm met zuignappen kan altijd nog......
Wie-o-wie?
Das beste, oder nichts!
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
He leuk dat mijn foto hier opnieuw is gebruikt!
ik had ze destijds inderdaad op ebay.de gekocht voor 75 euro. Een schijntje met het bedrag dat ik hier nu lees. Inderdaad een erg zeldzame optie destijds en nog steeds.
Geen idee of ze ook ooit voor de sedan zijn gemaakt aangezien die ramen schuiner aflopen.
Succes met de zoektocht!
Mercedennys
ik had ze destijds inderdaad op ebay.de gekocht voor 75 euro. Een schijntje met het bedrag dat ik hier nu lees. Inderdaad een erg zeldzame optie destijds en nog steeds.
Geen idee of ze ook ooit voor de sedan zijn gemaakt aangezien die ramen schuiner aflopen.
Succes met de zoektocht!
Mercedennys
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
- Mercedes_W202
- Silver Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1995
- Opmerkingen / andere wagens.: W202 C200D 1993
& Mini Cooper 1.3 1991
Inclusief achter een elektrische rollo.
Ideaal om te hebben. Is de auto van ex lid Dave T.
Beter Een Goed Kort Leven, Dan Een Slecht Lang Leven
De mortuis nil nisi bene
De mortuis nil nisi bene
-
Hans230ce
- Senior Boarder

- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: Ouder
https://www.carshades.com/
Ik heb destijds voor de SAAB 9-5 Estate deze gekocht in de UK. Heel erg tevreden erover, ze klemmen vast, geen zagen of boren en je kan de ruiten echt wel een stukje openzetten tot een bepaalde snelheid, in stad zelfs helemaal. 1 nadeeltje je zat met de naad van een 2 cm aan de achterruit omdat deze in 2 delen is, maar dat went en je kijkt er niet meer naar na een korte tijd. Na de verkoop van de SAAB zijn ze overgenomen door een kennis, die gebruikt ze nog steeds. Ze zijn model gebonden, dus misschien ook te krijgen voor de W124, ze hebben dacht ik ook een NL invoerder, maar die is fors duurder.
Nog een voordeel, je bergt ze op in de winter in een bijgeleverde opbergzak. Zeer tevreden van geweest!
Proficiat met jullie aanwinst
Ik heb destijds voor de SAAB 9-5 Estate deze gekocht in de UK. Heel erg tevreden erover, ze klemmen vast, geen zagen of boren en je kan de ruiten echt wel een stukje openzetten tot een bepaalde snelheid, in stad zelfs helemaal. 1 nadeeltje je zat met de naad van een 2 cm aan de achterruit omdat deze in 2 delen is, maar dat went en je kijkt er niet meer naar na een korte tijd. Na de verkoop van de SAAB zijn ze overgenomen door een kennis, die gebruikt ze nog steeds. Ze zijn model gebonden, dus misschien ook te krijgen voor de W124, ze hebben dacht ik ook een NL invoerder, maar die is fors duurder.
Nog een voordeel, je bergt ze op in de winter in een bijgeleverde opbergzak. Zeer tevreden van geweest!
Proficiat met jullie aanwinst